платформа електронної демократії
Вгору
Електронне Обговорення НПА
ПРОЄКТ Програми забезпечення реалізації повноважень Ємільчинською селищною радою в сфері містобудування та архітектури на 2025-2028 роки
Created with Sketch.
19 березня 2025
Час вийшов
Автор:
Головний спеціаліст апарату селищної ради Людмила Шевчук

«Інформаційне повідомлення про проведення громадського обговорення у формі  електронної консультації»

 

Громадське обговорення у формі електронної консультації проєкту «Програми забезпечення реалізації повноважень Ємільчинською селищною радою в сфері   містобудування  та  архітектури на 2025-2028 роки»  проводиться у відповідності до рішення виконавчого комітету Ємільчинської селищної ради від 14.12.2022 року №162 «Про затвердження Положення про публічні електронні консультації з громадськістю з питань, віднесених до компетенції органів місцевого самоврядування в Ємільчинській територіальній громаді».

Організатор обговорення: головний спеціаліст апарату селищної ради Людмила Шевчук.

Інформаційне повідомлення про проведення громадського обговорення у формі електронної консультації оприлюднюється на офіційному вебсайті Ємільчинської селищної ради в розділі «Новини» https://emrada.gov.ua/ та в розділі «Громадська участь» https://emrada.gov.ua/?page_id=495.

Пропозиції та зауваження приймаються на порталі E-DEM в розділі консультації з громадськістю за посиланням https://consult.e-dem.ua/1821755100.

Місцезнаходження та адреса електронної пошти, номер телефону організатора громадського обговорення, за якими можна отримати консультації з питання, що винесено на громадське обговорення:

Головний спеціаліст апарату селищної ради Людмила Шевчук (селище Ємільчине, вул.Соборна, 18А, електронна пошта  arh@emrada.gov.ua.)

Ініціатор:
Ємільчинська селищна рада Житомирської області
Created with Sketch. 44 переглядів
0 правок
Переглянути правки
Категорії
будівництво
Проект нормативно-правового акту

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

Рішення ___ сесії Ємільчинської селищної ради

 «____»________2025р. №____

 

Програма

забезпечення реалізації повноважень Ємільчинською селищною радою в сфері   містобудування  та  архітектури  на 2025-2028 роки

 

 

1.Паспорт

1.

Ініціатор розроблення Програми

Заступник селищного голови згідно з розподілом обов’язків

2.

Дата, номер і назва розпорядчого документа про розроблення Програми

Розпорядження селищного голови від «24» січня 2025року   №10 «Про розроблення Програми  забезпечення реалізації повноважень Ємільчинською селищною радою в сфері   містобудування  та  архітектури на 2025-2028 роки»

3.

Розробник Програми

Заступник селищного голови згідно з розподілом обов’язків

4.

Відповідальний виконавець  Програми

Заступник селищного голови згідно з розподілом обов’язків

5.

Виконавці Програми

Ємільчинська селищна рада, Звягельська районна державна адміністрація,  відділ житлово-комунального господарства, архітектури, містобудування, інфраструктури, цивільного захисту населення та оборонної роботи Звягельської районної державної адміністрації 

6.

Термін реалізації Програми

2025-2028 роки

7.

Мета Програми

реалізації власних і делегованих повноважень та створення належних умов для  безперервності  надання  жителям Ємільчинської територіальної громади адміністративних послуг в сфері містобудування та архітектури

8.

Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації  Програми,

всього, тис.грн.:

зокрема:

  • коштів бюджету Ємільчинської селищної

територіальної громади, тис.грн.;

  •  
  • інші джерела, тис.грн.

 

 

27230,0

 

 

 

27230,0

9.

Очікувані результати виконання

Забезпечення виконання положень законодавства у сфері містобудування при вирішенні питань забудови територій та підвищення якості надання  жителям Ємільчинської територіальної громади адміністративних послуг в сфері містобудування та архітектури

10.

Ключові показники ефективності

Створення  дієвого контролю на місцевому рівні за дотриманням чинних законодавчих і нормативних актів у сфері містобудування, регулювання забудови та використання території громади з врахуванням державних, громадських та приватних інтересів під час забудови територій;

Моделювання сценарних варіантів використання території щодо потреб розвитку інвестиційного потенціалу, соціальної сфери, інфраструктури, навколишнього середовища, попередження надзвичайних ситуацій;

Забезпеченість громади містобудівною документацією;

Підвищення якості надання  жителям Ємільчинської територіальної громади адміністративних послуг

 

 

2. Визначення проблеми на розв'язання якої спрямована Програма

 

               Потреба в розробленні  Програми забезпечення реалізації повноважень Ємільчинською селищною радою в сфері   містобудування  та  архітектури на 2025-2028 роки (далі – Програма) виникла у зв’язку з необхідністю адаптації заходів Програми до  вимог законодавства в умовах постійних змін і вдосконалення загальних інформаційно-комунікаційних технологій, практично щорічних змін версій інструментальних засобів програмування, операційних систем, розвитку портативних та мобільних пристроїв, технологій персоніфікації доступу, всебічного переходу до відкритих стандартів, відкритих сервісів, відкритих даних та програм з відкритими вихідними кодами.

Відповідно до чинного законодавства нагальним також є вирішення завдань забезпечення прозорості містобудівної діяльності, створення і розвиток методики та інструментальних засобів геопорталобудування та створення баз геопросторових даних для ефективного задоволення потреб формування Національної інфраструктури геопросторових даних України та геопорталів публічних геоінформаційних ресурсів центральних органів виконавчої влади, видових кадастрів та органів місцевого самоврядування.

Містобудування, як одна з фундаментальних функцій соціуму, знаходиться на основному векторі соціально-економічного розвитку і охоплює фактично весь складний комплекс галузей економіки та майже всі сфери життєдіяльності населених пунктів. У містобудуванні, і особливо у практиці розробки та реалізації генеральних планів населених пунктів, відображаються не лише архітектурно-планувальні  аспекти, але й загальна стратегія розвитку населених пунктів.

Також, з реалізацією державної політики децентралізації влади, підвищенням ролі місцевого самоврядування в Україні стрімко зростає потреба у постійному інформаційному супроводі програм і заходів виконавчих органів  територіальних громад та отриманні якісних послуг населенням у сфері будівництва, містобудування та архітектури, житлово-комунального господарства, охорони навколишнього природнього середовища, а саме:

-визначення у встановленому законодавством порядку відповідно до рішень ради території, вибір, вилучення (викуп) і надання землі для містобудівних потреб, визначених містобудівною документацією;

- підготовка і подання на затвердження ради відповідних місцевих містобудівних програм, генеральних планів забудови населених пунктів, іншої містобудівної документації;

- координація на відповідній території діяльності суб'єктів містобудування щодо комплексної забудови населених пунктів;

- надання відповідно до закону містобудівних умов і обмежень забудови земельних ділянок;

- виготовлення будівельних паспортів забудовникам;

- надання паспортів прив’язки тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності;

- присвоєння адрес об’єктам будівництва та нерухомого майна відповідно до чинного законодавства;

- погодження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок;

- матеріалів технічної документації із землеустрою з наданням відповідного висновку, надання викопіювання та витягів з містобудівної документації, топографо-геодезичної зйомки;

- координація, в межах компетенції, діяльності підприємств, установ та організацій, які виконують роботи з підготовки і комплектування вихідних даних на проектування, надають інші послуги у сфері містобудування та архітектури.

Виконання цих завдань, відповідно до законодавства покладається на виконавчі органи ради, а саме уповноважені органи в сфері містобудування та архітектури в статусі юридичної особи.

На даний час в структурі виконавчих органів Ємільчинської селищної ради такий підрозділ відсутній.

З метою створення належних умов та забезпечення  безперервності  надання  жителям Ємільчинської територіальної громади адміністративних послуг в сфері містобудування та архітектури рішенням сесії селищної ради від 22.01.2025 року № 3955 «Про делегування повноважень у сфері містобудування та архітектури»    делеговано  відділу житлово-комунального господарства, архітектури, містобудування, інфраструктури, цивільного захисту населення та оборонної роботи Звягельської районної військової адміністрації  власні (самоврядні) повноваження у сфері містобудування та архітектури.

Містобудівна діяльність на території Ємільчинської територіальної громади повинна здійснюватися   згідно з містобудівною документацію (далі – МД).

Моніторинг існуючої МД свідчить, що на теперішній час вона не відповідає чинному законодавству, адміністративно-територіальному устрою України, а також – змінами в життєдіяльності  країни в цілому та, безпосередньо, територіальної громади. Тому є потреба в розробці нової МД та актуалізації(оновленні) існуючої.

Перелік населених пунктів громади, на які розроблена містобудівна документація

№ з/п

Назва населеного пункту

Рік розроблення генерального плану

Рік актуалізації генерального плану

1

Ємільчине

1967

2013

2

Андрієвичі

1969

2013

3

Березники

1968

2013

4

Болярка

1969

2013

5

Велика Глумча

1969

2013

6

Велика Цвіля

1971

2013

7

Великий Яблунець

1969

2013

8

Вірівка

1973

2013

9

Горбове

1968

2013

10

Здоровець

1985

2013

11

Зосимівка

1973

2013

12

Королівка

1971

2013

13

Кочичине

1973

2013

14

Кривотин

1969

2013

15

Куліші

1977

2013

16

Мала Глумча

1968

2013

17

Малий Яблунець

1972

2013

18

Медведеве

1971

2013

19

Миколаївка

1968

2013

20

Мокляки

1969

2013

21

Нараївка

1973

2013

22

Непізнаничі

1969

2013

23

Нитине

1983

2013

24

Осівка

1972

2013

25

Паранине

1973

2013

26

Підлуби

1968

2013

27

Руденька

1973

2013

28

Рудня-Іванівська

1968

2013

29

Рудня-Миколаївка

1974

2013

30

Садки

1973

2013

31

Серби

1968

2013

32

Сергіївка

1972

2013

33

Середи

1968

2013

34

Симони

1971

2013

35

Ситне

1971

2013

36

Степанівка

1973

2013

37

Тайки

1971

2013

38

Хутір-Мокляки

1968

2013

39

Чміль

1974

2013

40

Яменець

1973

2013

 

Слід зазначити, що чинним законодавством запроваджено комплексне планування розвитку територій об’єднаних територіальних громад шляхом розроблення Комплексних планів, які розробляються на всю територію територіальної громади. Тому необхідне розроблення Комплексного плану просторового розвитку Ємільчинської територіальної громади.

3. Визначення мети Програми

 

Метою Програми є:

- створення інструментальних засобів для реалізації державної політики у сфері містобудування, забезпечення можливості органів місцевого самоврядування здійснювати управління у сфері містобудівної діяльності шляхом прийняття відповідних управлінських рішень  для забезпечення екологічної безпеки та сталого збалансованого розвитку територій  Ємільчинської   територіальної громади;

- об’єднання зусиль місцевих органів влади для здійснення заходів з поетапної розробки та оновлення МД, створення та впровадження геопросторової електронної містобудівної кадастрової системи;

- створення належних умов для  безперервності  надання  жителям Ємільчинської територіальної громади адміністративних послуг в сфері містобудування та архітектури.

 

4. Обґрунтування завдань і засобів розв’язання проблеми,

показники результативності

 

Для забезпечення реалізації даних повноважень та, враховуючи недостатність коштів державного бюджету на утримання структурних підрозділів райдержадміністрації  зі збільшенням навантаження на відділ, пов’язане з виконанням функцій спеціально уповноваженого органу містобудування та архітектури Ємільчинської  селищної ради, виникла потреба у додатковому фінансуванні за рахунок трансфертів з територіальної громади, місцевого бюджету та інших джерел не заборонених чинним законодавством.

Програма передбачає фінансове забезпечення видатків на поточне утримання структурного підрозділу райдержадміністрації   відділу житлово-комунального господарства, архітектури, містобудування, інфраструктури, цивільного захисту населення та оборонної роботи Звягельської районної військової адміністрації, що буде сприяти його ефективному функціонуванню, підвищенню оперативності та ефективності прийняття та реалізації управлінських рішень.

Сучасні зміни в економіці створюють відповідний територіальний світогляд на адекватну їм містобудівну політику в проєктній справі, що реалізується шляхом прийняття містобудівних та проєктних рішень щодо поліпшення містобудівної ситуації та розвитку і управління всіма видами територій.

Програмою передбачається   організаційне, матеріальне та фінансове забезпечення розроблення комплексу містобудівної документації на території  громади  для системної реалізації державної регіональної політики, обґрунтування основних довгострокових та поточних пріоритетів регіонального розвитку, динамічного збалансованого соціально-економічного розвитку територій, гармонійного узгодження інтересів та ефективної взаємодії влади, бізнесу і громадськості, залучення інвестицій.

Комплексний підхід до реалізації заходів, визначених Програмою,
з використанням сучасних систем планування, контролю та управління надасть можливість досягти поставлених цілей, зрозуміти, проаналізувати та спрогнозувати екологічну, інженерно-геологічну, соціальну та культурну ситуацію, стан забудови та інженерного забезпечення, характеристики будинків і споруд на землях усіх форм власності, транспортної інфраструктури.

 

 

 

5.  ЗАВДАННЯ І ЗАХОДИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОГРАМИ

 

 

№ з/п

Завдання

Зміст заходів

Термін виконання

 

Виконавці

Джерела фінансування

Обсяги фінансування по роках, тис. грн.

Очікуваний                                           результат

2025

 

2026

 

2027

 

2028

 

Всього

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

12

13

1

Забезпечення виконання положень законодавства у сфері містобудування при вирішенні питань забудови територій та підвищення якості надання  жителям Ємільчинської територіальної громади адміністративних послуг в сфері містобудування та архітектури

 

Видача містобудівних умов
та обмежень, паспортів прив’язки тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, будівельних паспортів

2025-2028 роки

Селищна рада, відділ житлово-комунального господарства, архітектури, містобудування, інфраструктури, цивільного захисту населення та оборонної роботи Звягельської районної військової адміністрації

Бюджет громади,  кошти державного бюджету

100,0

150,0

200,0

250,0

700,0

 Підвищення якості надання  жителям Ємільчинської територіальної громади адміністративних послуг в сфері містобудування та архітектури

 

 

2

Забезпечення розроблення комплексу містобудівної документації на території  громади

Розроблення Комплексного плану просторового розвитку Ємільчинської територіальної громади

2025-2028 роки

Селищна рада

Бюджет громади, кошти державного бюджету, інші кошти не заборонені законодавством

0

1000,0

5000,0

20000,0

26000,0

Забезпечення прийняття управлінських рішень в інтересах сталого розвитку території громади.

Розроблення іншої містобудівної документації

2025-2028 роки

Селищна рада

Бюджет громади, кошти державного бюджету, інші кошти не заборонені законодавством

 

 

30,0

100,0

200,0

200,0

530,0

Забезпечення потреб в містобудівній документації

3

Ведення баз даних інформаційних ресурсів містобудівного кадастру в частині МД, адресації об’єктів нерухомості, ведення єдиного реєстру адрес

 

 

Ведення Єдиного державного реєстру адрес

2025-2028 роки

Селищна рада, відділ житлово-комунального господарства, архітектури, містобудування, інфраструктури, цивільного захисту населення та оборонної роботи Звягельської районної військової адміністрації

Не потребує фінансування

0

0

0

0

0

Реалізація жителями громади конституційних прав на отримання публічних послуг

 

 

Внесення до Містобудівного кадастру на державному рівні чинної містобудівної документації

2025-2028 роки

Селищна рада, відділ житлово-комунального господарства, архітектури, містобудування, інфраструктури, цивільного захисту населення та оборонної роботи Звягельської районної військової адміністрації

Не потребує фінансування

0

0

0

0

0

Забезпечення прийняття управлінських рішень в інтересах сталого розвитку території громади.

 

 

Присвоєння, зміна, коригування адрес об’єктів будівництва, будинків, будівель, споруд, окремих частин об’єкта, які є самостійними об’єктами права на нерухоме майно

2025-2028 роки

Селищна рада, відділ житлово-комунального господарства, архітектури, містобудування, інфраструктури, цивільного захисту населення та оборонної роботи Звягельської районної військової адміністрації

Не потребує фінансування

0

0

0

0

0

Реалізація жителями громади конституційних прав на отримання публічних послуг

 

Всього по програмі

 

 

 

 

130,0

1250,0

5400,0

20450,0

27230,0

 

 

6. ПОКАЗНИКИ РЕЗУЛЬТАТИВНОСТІ ПРОГРАМИ

 

 

з/п

 

Назва показника

 

Одиниця виміру

Вихідні дані на

початок дії програми

виконання програми

 

2025 рік

2026 рік

2027рік

2028рік

1

2

3

4

5

6

7

8

І. Показники витрат

1

Обсяги витрат на  забезпечення виконання положень законодавства у сфері містобудування при вирішенні питань забудови територій та підвищення якості надання  жителям Ємільчинської територіальної громади адміністративних послуг в сфері містобудування та архітектури

тис.грн.

 

100,0

150,0

200,0

250,0

2

Обсяги витрат на  розроблення Комплексного плану просторового розвитку Ємільчинської територіальної громади

тис.грн.

 

0

1000,0

5000,0

20000,0

3

Обсяги витрат на  розроблення іншої містобудівної документації

тис.грн.

 

30,0

100,0

200,0

200,0

ІІ Показники продукту

1

Кількість  структурних підрозділів районної державної адміністрації з питань УОМА

од.

1

1

1

1

1

2

Кількість наданих адміністративних  послуг  у сфері містобудування та архітектури

од.

34

40

50

57

65

3

Розробленої містобудівної документації

од.

 

2

3

4

5

4

Кількість населених пунктів

од.

72

72

72

72

72

5

Кількість  населених пунктів, на які розроблені генеральні плани  до 1990року

од.

40

40

40

40

40

6

Площа територіальної громади

км2

1484,6

1484,6

1484,6

1484,6

1484,6

7

Кількість вулиць

од.

453

453

453

453

453

8

Кількість житлового фонду

од.

10272

10275

10279

10286

10293

ІІІ. Показники ефективності

1

 

Середні витрати на  надання однієї адміністративної послуги в сфері містобудування та архітектури УОМА

тис.грн.

 

2,5

3,0

3,5

3,8

2

Середні витрати на розроблення містобудівної документації

тис.грн.

 

15,0

366,7

1300,0

4040,0

ІV Показники якості

1

Частка витрат на  забезпечення  надання  адміністративних послуг в сфері містобудування та архітектури УОМА

%

 

100

100

100

100

2

Частка охоплення території громади містобудівною документацією

%

8

8

8

8

100

3

Рівень  охоплення населених пунктів громади містобудівною документацією

%

55

55

55

55

100

4

Частка верифікованих вулиць

%

96

96

96

96

100

5

Частка верифікованих будівель і споруд

%

 

50

75

100

100

 

 

 

  1. Очікувані результати виконання Програми

 

Виконання завдань Програми дасть можливість:

- забезпечення сталого розвитку територіальної громади з додержанням принципу збалансованості державних, громадських та приватних інтересів та з урахуванням концепції інтегрованого розвитку території територіальної громади (за наявності);

- прийняття узгоджених рішень щодо цілісного (комплексного) просторового розвитку населених пунктів як єдиної системи розселення і території за їх межами;

- забезпечити надання населенню адміністративних послуг належної якості, відповідно до вимог діючого законодавства;

- визначення умов та обмежень використання території у межах визначених функціональних зон;

- ідентифікації об’єктів будівництва та визначення місця їх розташування на місцевості.

 

  1. Обсяги та джерела фінансування Програми.

тис.грн.

Обсяг коштів, що пропонується залучити на

виконання програми

Етапи виконання програми

 

Всього витрат на виконання програми

2025 рік

2026 рік

2027 рік

2028 рік

1

3

4

5

6

7

Обсяг коштів, всього,

зокрема:

130,0

1250,0

5400,0

20450,0

27230,0

державний бюджет

 

 

 

 

 

обласний бюджет

 

 

 

 

 

Бюджет Ємільчинської селищної

територіальної громади

130,0

1250,0

5400,0

20450,0

27230,0

інші джерела

 

 

 

 

 

Фінансування Програми здійснюється за рахунок коштів селищного, обласного, державного бюджетів, та інших джерел, не заборонених чинним законодавством України.

 

Фінансове забезпечення Програми здійснюється в межах видатків, затверджених рішенням селищної ради при прийнятті селищного бюджету, з урахуванням його фінансових можливостей на відповідний рік. Обсяги видатків на реалізацію Програми можуть коригуватися протягом року.

 

  1. Строки та етапи виконання Програми

 

Реалізація Програми «Забезпечення реалізації повноважень Ємільчинською селищною радою в сфері   містобудування  та  архітектури» розрахована на  2025-2028 роки.

  1. Координація та контроль за ходом виконання Програми

 

         Контроль за ходом виконання Програми покладається на заступника селищного голови згідно з розподілом обов’язків.

         Моніторинг виконання Програми здійснюється заступником селищного голови та  профільними фахівцями виконавчих органів селищної ради. Виконавці, зазначені у Програмі, повинні забезпечити виконання затверджених заходів та інформувати заступника селищного голови та профільних фахівців виконавчих органів селищної ради про хід виконання заходів  раз на рік до 5 числа місяця, наступного за звітним періодом. Профільні фахівці виконавчих органів селищної ради здійснюють аналіз стану виконання заходів Програми та подають до відділу економічного розвитку, інвестицій, транспорту, комунальної власності Ємільчинської селищної ради, інформацію про стан і результати виконання заходів Програми до 15 числа місяця, наступного за звітним періодом.

          Після закінчення терміну реалізації Програми профільний фахівець виконавчих органів селищної ради у місячний строк складає підсумковий звіт про результати її виконання та подає його до відділу економічного розвитку, інвестицій, транспорту, комунальної власності Ємільчинської селищної ради, фінансовому відділу Ємільчинської селищної ради.

           Щорічний і підсумковий звіти  виконання Програми вноситься на розгляд виконавчому комітету Ємільчинської селищної ради з прийняттям відповідного рішення щодо її результативності, після чого- Ємільчинською селищною радою.

            Профільними фахівцями виконавчих органів селищної ради щороку здійснює обґрунтована оцінка результатів виконання Програми та, у разі потреби, розробляються пропозиції щодо доцільності продовження тих чи інших заходів, включення додаткових заходів і завдань (виключення окремих заходів і завдань, щодо яких визнано недоцільним подальше продовження робіт), уточнення окремих заходів і завдань. Обсягів і джерел фінансування, переліку виконавців тощо.

     

 

Перший заступник

селищного голови

 

Олександр РОМАНЮК

 

 

 

 

 

 

РЕЗУЛЬТАТИ ОБГОВОРЕННЯ НПА
Created with Sketch.
Скоро

Людмила Шевчук
Головний спеціаліст апарату селищної ради
Оцініть нормативно-правовий акт в цілому