платформа електронної демократії
Вгору
Електронне Обговорення НПА
Проект Положення про громадський простір та участь жителів громади у створенні, плануванні та реконструкції просторів в Дрогобицькій територіальній громаді
Created with Sketch.
20 січня 2020
Час вийшов
Автор:
Сприяння участі громадян у демократичному процесі прийняття рішень в Україні

Це проєкт-документу визначає загальні засади формування та порядок участі жителів територіальної громади у створенні, плануванні та реконструкції громадських просторів в Дрогобицькій територіальній громаді, шляхом проведення публічних консультацій та врахування пропозицій жителів під час розроблення архітектурної проектної документації з облаштування громадських просторів.

Після обговорення на е-консультаціях, спільно з фахівцями Ради Європи проект-документу буде винесений на сесію Дрогобицької міської ради для затвердження.

Відтак, запрошуємо громадян міста до обговорення.

Ініціатор:
Дрогобич - Smart City
Created with Sketch. 543 переглядів
0 правок
Переглянути правки
Категорії
благоустрій
Проект нормативно-правового акту

Загальні засади формування громадських просторів

1. Громадський  простір  –  це частина  міського  простору, яка є відкритою та доступною для всіх, хто проживає чи тимчасово перебуває на даній території, на постійній та безоплатній основі, що включає території загального користування, виділені відповідно до містобудівної документації та планів зонування, а також будівлі і споруди, які знаходяться у комунальній власності, спеціально призначені для використання необмеженим колом осіб з метою проведення комунікацій, дозвілля, рекреації, проведення масових заходів, організації пішохідних потоків тощо.

2. Громадський простір створюється і утримується громадою з метою забезпечення можливостей для відпочинку, реалізації комунікативного  потенціалу, задоволення соціальних та суспільних потреб, розвитку сталого та гармонійного розвитку її територій.

3. До територій загального користування відносяться:

  1. парки (гідропарки, лугопарки, лісопарки, парки культури та відпочинку,   парки   -   пам'ятки   садово-паркового   мистецтва, спортивні,  дитячі,  історичні, національні, меморіальні та інші), рекреаційні зони, сади, сквери та майданчики;
  2. пам'ятки культурної та історичної спадщини;
  3. будівлі і споруди, які знаходяться у комунальній власності, спеціально призначені для використання необмеженим колом осіб з метою проведення комунікацій, дозвілля, рекреації, масових заходів, організації пішохідних потоків тощо;
  4. майдани, площі, бульвари, проспекти;
  5. вулиці,  дороги,  провулки,  узвози, проїзди, пішохідні та велосипедні доріжки;
  6. пляжі;
  7. кладовища;
  8. інші території загального користування;

4. Головні  ознаки громадського простору:

  1. рівність  у праві  використання;
  2. безпека;
  3. задоволення первісних потреб;
  4. чистота;
  5. розмаїття видів діяльності / багатофункціональність;
  6. комфортний мікроклімат;
  7. естетичність.

5. Громадський  простір має створюватися  за наступними принципами:

  1. проектування  громадського  простору  відбувається  із  залученням  його користувачів та заінтересованих осіб;
  2. доступність  та  рівність  у  праві  використання  для  всіх  верств  населення,  в тому числі осіб з обмеженими можливостями руху;
  3. пріоритетність пішохідного руху над автомобільним;
  4. обов`язкова  інфраструктура для задоволення первісних потреб;
  5. результатом облаштування громадського простору має бути забезпечення реалізації його комунікативної, соціальної та суспільної функції;
  6. міська рада визначає основні цілі та пріоритети міста, які входять до стратегії чи програми розвитку громадських просторів на основі єдиного системного підходу при плануванні громадських просторів; 
  7. жителі громади повинні бути залучені до процесу облаштування громадського простору на первинних етапах, а саме формування технічного завдання на проектування та розробки проектної документації;
  8. чітке  зонування  та  можливість  ведення  підприємницької  діяльності (пересувні  та  тимчасові  засоби  торгівлі)  у  чітко  визначених  місцях  із відповідною інженерною інфраструктурою;
  9. чітке  ознакування  простору  та  розмежування  від  приватних  територій (прибудинкові території, двори тощо) в  місті;
  10. 10)паспортизація  –  наявність  проектної  (планувальної)  документації,  що регламентує життя громадського простору (паспорти, комплексні схеми, тощо).

7. Облаштування громадського простору – це системний процес (послідовність дій, кроків) планування, створення, реконструкції, трансформування, благоустрою тощо, що в кінцевому результаті призведе до формування громадського простору, в тому числі в частині його функціонального призначення.

 

Порядок організації та проведення публічних консультацій

8. Публічні консультації організовує та проводить структурний підрозділ виконавчого комітету Дрогобицької міської ради відповідальний за облаштування громадських просторів в Дрогобицькій територіальній громаді за допомогою відповідального структурного підрозділу виконавчого комітету з питань громадської участі.

9. Проведення публічних консультацій щодо врахування інтересів жителів громади з облаштування громадського простору здійснюється під час розроблення технічних умов, внесення змін та ухвалення архітектурної проектної документації.

10. Структурним підрозділом виконавчого комітету Дрогобицької міської ради можуть проводитися публічні консультації під час облаштування громадських просторів.

11. Публічні консультації проводяться обов’язково з жителями громади щодо облаштування парків (гідропарків, лугопарків, лісопарків, парків культури та відпочинку,   парків - пам'яток садово-паркового мистецтва, історичних, національних, меморіальних та інших), спортивних та  дитячих майданчиків, рекреаційних зон, садів та скверів; пам'яток культурної та історичної спадщини; будівель і споруд, які знаходяться у комунальній власності, і спеціально призначені для використання необмеженим колом осіб з метою проведення комунікацій, дозвілля, рекреації, масових заходів, організації пішохідних потоків тощо; майданів, площ та бульварів, що розташовані на території громади. Затвердження технічних умов та архітектурної проектної документації з облаштування вище наведених об’єктів без проведення публічних консультацій забороняється, а матеріали отримані шляхом проведення консультацій є невід'ємною складовою частиною зазначеної документації.

12. Жителі територіальної громада  можуть  ініціювати публічні консультації щодо  розроблення технічних умов, внесення змін та ухвалення архітектурної проектної документації з облаштування всіх форм громадських просторів шляхом збору 50 підписів повнолітніх дієздатних фізичних осіб, які зареєстровані на території громади. Повідомлення про проведення публічних консультацій щодо  розроблення технічних умов та архітектурної проектної документації з облаштування громадських просторів вноситься на ім’я міського голови у вигляді письмового звернення, оформленого відповідно до вимог, передбачених Законом України "Про звернення громадян".

13. У письмовому зверненні зазначаються:

1) інформація щодо необхідності проведення публічних консультацій;

2) прізвища, імена і по батькові, адреси реєстрації та контакти членів ініціативної групи;

3) прізвище, ім’я та по батькові підписантів, дата та рік народження, адреса реєстрації та особистий підпис.

14. Публічні консультації з розроблення технічних умов, внесення змін та ухвалення архітектурної проектної документації, проводяться у формі: збору письмових пропозицій, проведення публічного заходу (громадські слухання, круглий стіл, робоча група тощо) та електронних консультацій, шляхом збору пропозицій від жителів громади за допомогою сервісу «Електронні консультації» - https://consult.e-dem.tools/4610600000

15. Публічні консультації з облаштування громадського простору здійснюються відповідальним структурним підрозділом виконавчого комітету Ради в два етапи:

  1. публічні консультації з розроблення технічних умов з облаштування громадського простору;
  2. публічні консультації щодо внесення змін та ухвалення архітектурної проектної документації з облаштування громадського простору.

16. Інформаційне повідомлення про проведення публічних консультацій має містити:

1) найменування Ради, її виконавчого органу, який проводить публічні консультації;

2) інформацію про мету, склад та зміст проектів актів, викладену у скороченій та доступній для широкої громадськості формі, а також адресу (гіпертекстове посилання) опублікованого на офіційному веб-сайті Ради проекту акту;

3) основні техніко-економічні показники, зокрема графічні матеріали, що відображають зміст проектів актів;

4) відомості про замовника та розробника проектів актів та підстави для їх розроблення;

5) інформацію про соціальні групи населення та зацікавлені сторони, на яких впливає облаштування громадського простору;

6) відомості про строк подання і строк завершення розгляду пропозицій, способи надання пропозицій та забезпечення участі в публічних заходах зацікавлених осіб;

7) відомості про строк, місце, час заходів, порядок публічних заходів, реєстрацію учасників;

8) адреса, строк і форма подання письмових пропозицій та зауважень;

9) прізвище, ім’я відповідальної особи Ради, її виконавчих органів;

10) строк і спосіб оприлюднення результатів публічних консультацій.

17. Збір пропозицій на всіх етапах публічних консультацій здійснюється шляхом отримання від жителів громади письмових та електронних пропозицій, а також висловлення усних пропозицій під час проведення публічних заходів.

18. Зацікавлені особи подають пропозиції і зауваження у письмовій формі на ім’я керівника відповідального структурного підрозділу виконавчого комітету Ради, який проводить консультації. Анонімні пропозиції не реєструються і не розглядаються.

19. Публічні консультації з розробки технічних умов з облаштування громадського простору проводяться відповідальним структурним підрозділом виконавчого комітету Ради, у такому порядку:

1) прийняття рішення про проведення консультацій;

2) розробка плану заходів з організації та проведення консультацій (за потреби);

3) вжиття заходів для забезпечення залучення жителів, користувачів, а також суб’єктів господарювання, інститутів громадянського суспільства (далі – зацікавлені особи);

4) оприлюднення повідомлення про проведення консультацій на офіційному веб-сайті Ради в розділах «Новини» та «Громадські обговорення», в офіційних засобах масової інформації та в інший прийнятний спосіб;

5) оприлюднення проекту технічних умов з облаштування громадського простору в офіційних засобах масової інформації, на офіційному веб-сайті Ради в розділі «Громадські обговорення» та за допомогою сервісу «Електронні консультації» - https://consult.e-dem.tools/4610600000;

6) збір та аналіз пропозицій, які надійшли у письмовій та електронній формі від зацікавлених осіб;

7) проведення публічного заходу, на якому розглядаються пропозиції, що надійшли в письмовій та електронній формі, можливість їх врахування, а також обговорюються нові пропозиції, що надійшли під час заходу, щодо розробки проекту технічних умов;

8) аналіз отриманих пропозицій;

9) врахування результатів консультацій під час прийняття остаточного рішення;

10) формування звіту та оприлюднення результатів консультацій на офіційному веб-сайті Ради, в розділі «Громадські обговорення».

20. За результатами консультацій формуються остаточні технічні умови з облаштування громадського простору.

21. Публічні консультації з розроблення, внесення змін та ухвалення архітектурної проектної документації з облаштування громадського простору здійснюються відповідальним структурним підрозділом виконавчого комітету Ради, у такому порядку:

1) прийняття рішення про проведення консультацій;

2) розробка плану заходів з організації та проведення консультацій (за потреби);

3) вжиття заходів для забезпечення залучення всіх зацікавлених сторін;

4) оприлюднення повідомлення про проведення консультацій на офіційному веб-сайті Ради в розділах «Новини» та «Громадські обговорення», в офіційних засобах масової інформації та в інший прийнятний спосіб;

5) оприлюднення проекту архітектурної проектної документації з облаштування громадського простору в офіційних засобах масової інформації, на офіційному веб-сайті Ради в розділі «Громадські обговорення», за допомогою сервісу «Електронні консультації» - https://consult.e-dem.tools/4610600000;

6) збір та аналіз пропозицій, які надійшли у письмовій та електронній формі;

7) проведення публічного заходу, на якому розглядаються пропозиції, що надійшли в письмовій та електронній формі, можливість їх врахування, а також обговорюються нові пропозиції, що надійшли під час заходу, щодо проекту архітектурної проектної документації;

8) аналіз отриманих пропозицій;

9) врахування результатів консультацій під час прийняття остаточного рішення;

10) формування звіту та оприлюднення результатів консультацій на офіційному веб-сайті Ради та в розділі «Громадські обговорення».

22. Публічні консультації розпочинаються з дня оприлюднення інформаційного повідомлення про проведення консультацій. Строк отримання пропозицій від зацікавлених осіб щодо розроблення технічних умов або внесення змін та ухвалення архітектурної проектної документації визначається відповідальним структурним підрозділом виконавчого комітету ради, але не може бути меншим за 15 календарних днів.

23. Пропозиції від учасників публічних консультацій, що надійшли в письмовому форматі, із зазначенням найменування організації, що подала пропозиції, або ПІБ автора оприлюднюються на сервісі «Електронні консультації» - https://consult.e-dem.tools/4610600000,  не пізніше 3 робочих днів з дня надходження.

24. Пропозиції заінтересованих осіб, що надійшли у письмовій та електронній формі, щодо розроблення технічних умов, внесення змін та ухвалення архітектурної проектної документації розглядаються розробником і структурним підрозділом ради протягом 10 робочих днів, з моменту закінчення строку збору пропозицій. За результатами розгляду пропозицій автору пропозиції надається відповідь про їх врахування або обґрунтована відмова.

Публічний захід з обговорення пропозицій, що надійшли від зацікавлених осіб проводиться протягом 3 робочих днів, з моменту закінчення строку розгляду пропозицій розробником і структурним підрозділом ради.

25. Публічний захід з розгляду проекту архітектурної проектної документації з облаштування громадського простору проводиться відповідальним за облаштування громадського простору структурним підрозділом виконавчого комітету Ради та за участю архітектурної організації, для оцінки та можливості врахування пропозицій, що надійшли від учасників консультацій  в подальшому архітектурному проекті.    

26. Під час проведення публічних заходів у рамках публічних консультацій відповідальним за облаштування громадського простору структурним підрозділом виконавчого комітету Ради ведеться протокол, у якому фіксуються висловлені в усній формі пропозиції та зауваження.

27. Всі пропозиції та зауваження, що надійшли протягом проведення консультацій, протоколи публічних заходів оприлюднюються на офіційному веб-сайті Ради в розділі «Громадські обговорення»  протягом 3 робочих днів після їх надходження чи проведення заходу.   

28. За результатами публічних консультацій з розроблення технічних умов, внесення змін та ухвалення архітектурної проектної документації з облаштування громадського простору готується звіт протягом 15 робочих днів з моменту проведення публічного заходу. В звіті зазначається інформація про всі заходи, проведені в рамках публічних консультацій, а саме:

  1. найменування Ради, її виконавчого органу, які проводили консультації;
  2. зміст питання або назва проекту акту, що виносилися на консультації;
  3. інформація про осіб, що взяли участь в консультаціях;
  4. інформація про пропозиції, що надійшли за результатами обговорення, із зазначенням автора кожної пропозиції;
  5. інформація про врахування пропозицій та зауважень з обов’язковим обґрунтуванням прийнятого рішення та причин відхилення пропозицій та зауважень;
  6. остаточний варіант акту, розробленого та ухваленого за результатами консультацій.

29. Звіт про результати публічних консультацій оприлюднюється на офіційному веб-сайті в розділі “Громадська участь” не пізніше 17 робочих днів з моменту проведення публічного заходу.

30. Результати проведення публічних консультацій щодо облаштування громадських просторів враховуються Радою, її виконавчими органами під час формування технічних умов або внесення змін та ухвалення архітектурної проектної документації.

РЕЗУЛЬТАТИ ОБГОВОРЕННЯ НПА
Created with Sketch.
Скоро
Оцініть нормативно-правовий акт в цілому