платформа електронної демократії
Вгору
Created with Sketch. Консультація
Обговорення проєкту розпорядження начальника Костянтинівської міської військової адміністрації Краматорського району Донецької області «Про затвердження перспективного плану оптимізації мережі закладів загальної середньої освіти Костянтинівської міської територіальної громади на 2023-2027 роки»
Created with Sketch.
11 серпня 2023
Час вийшов
Автор:
Управління освіти Костянтинівської міської ради

Інформаційне повідомлення

про проведення електронних консультацій

проєкту розпорядження начальника Костянтинівської міської військової адміністрації Краматорського району Донецької області  «Про затвердження перспективного плану оптимізації мережі закладів загальної середньої освіти Костянтинівської  міської територіальної громади на 2023-2027 роки»

 

 

Організатор консультацій

Управління освіти Костянтинівської міської ради

Мета проведення консультацій

Врахування громадської думки мешканців Костянтинівської міської територіальної громади щодо зміни типу, перейменування, тимчасового призупинення освітньої діяльності закладів загальної середньої освіти на території громади

Назва питання винесеного на обговорення

Проєкт розпорядження начальника Костянтинівської міської військової адміністрації Краматорського району Донецької області  «Про затвердження перспективного плану оптимізації мережі закладів загальної середньої освіти Костянтинівської  міської територіальної громади на 2023-2027 роки»

 

Обґрунтування шляхів реалізації перспективного плану

Однією з основних складових системи освіти є освітня мережа.

Мережа закладів загальної середньої освіти формується з урахуванням соціально-економічної та демографічної ситуації, а також відповідно до культурно-освітніх та інших потреб територіальної громади та /або суспільства. Рішення про зміну типу, перейменування, тимчасового призупинення освітньої діяльності закладів загальної середньої освіти на території громади приймає засновник. 

Правовий режим воєнного стану не створює спеціальних обмежень та заборон на зміну типу, перейменування, тимчасового призупинення освітньої діяльності закладів загальної середньої освіти. 

Станом на сьогодні мережа закладів загальної середньої  освіти Костянтинівської міської територіальної громади складає :

Всього – 17, із них:

  • 7 закладів загальної середньої освіти (41%) – частково зруйновані (ЗЗСО № 3,5,6,13,16, ЗОШ 15, Навчально-виховний комплекс "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад");
  • 9 закладів загальної середньої освіти (52%) - частково пошкоджено (ЗЗСО № 2,4,8, ліцей № 9, НВК-ліцей), Білокузьминівський ліцей, опорний заклад освіти «Новодмитрівський ліцей», Марківський ліцей, Іванопільський ліцей);
  • 16 закладів загальної середньої  освіти працюють дистанційно;
  • 1 заклад (Марківський  ліцей) -  освітня діяльність призупинена з 01.09.2022.

Заклади загальної середньої освіти повинні бути оснащені захисними спорудами цивільного захисту чи мати найпростіші укриття. В закладах загальної середньої освіти Костянтинівської міської територіальної громади захисні споруди цивільного захисту відсутні, але в деяких є найпростіші укриття.

З метою відновлення освітнього процесу в очному або змішаному форматі з урахуванням наявних пошкоджень, руйнувань будівель закладів освіти та наявністю найпростішого укриття в закладах освіти проведено аналіз мережі закладів освіти. Придатними для відновлення освітнього процесу виявлено наявність двох закладів загальної середньої освіти ЗЗСО №1 та НВК-ліцей. Інші заклади освіти потребують капітального ремонту та/або  реконструкції будівель, створення найпростіших укриттів.

Проектна кількість учнівських місць у мережі набагато перевищує реальну кількість учнів, а саме: 8824 при 5409 учнях, тобто – в 1,6 рази менше. Заклади наповнені на 61% від проектної потужності. Особливо відчутний цей розрив у селах, також там дуже завищена чисельність працівників на одного учня. Середній показник співвідношення учнів на одного вчителя у громаді складає 10 дітей. В закладах освіти громади - 12 учнів , в сільській місцевості – 9 учнів на одного вчителя. Зазначені фактори приводять до перевитрати бюджетних коштів.

                        Також привертаємо увагу, що після припинення чи скасування воєнного стану в Україні треба буде провести  капітальні ремонти, реконструкцію будівель закладів освіти, чи відбудову нових приміщень відповідно до вимог чинного законодавства. Це все – значні кошти.

Відповідальність за утримання та матеріально-технічне забезпечення шкіл лежить на засновнику закладів освіти. Демографічний аналіз демонструє, що кількість здобувачів освіти у певній школі в перспективі буде недостатньою або школа вже є малокомплектною, краще зосередити кошти для належного забезпечення певного закладу освіти, удосконалити його й перевести туди учнів та за потребою здійснювати підвіз до закладу освіти. Кошти субвенції виділяються залежно від кількості учнів в закладі освіти. 

Перепрофілювання (зміна типу) закладів освіти насамперед необхідна, щоб покращити якість освіти всіх учнів, зменшити освітню нерівність та забезпечити рівний доступ до освіти.

 

Нормативне забезпечення

З прийняттям та вступом в дію Закону України від 16.01.2020 № 463-IX «Про повну загальну середню освіту» з’явилось законодавче підґрунтя для реформування системи загальної середньої освіти, що має сприяти підвищенню якості освіти та освітньої діяльності, істотному зростанню інтелектуального та культурного потенціалу суспільства та особистості.

У зв’язку з цим виникла необхідність приведення до вимог чинного законодавства мережі закладів загальної середньої освіти Костянтинівської міської територіальної громади. У вищезазначених законах відсутні терміни «І ступінь», «І-II ступені», «І-III ступені» закладів освіти. Натомість статтею 35 Закону України «Про повну загальну середню освіту» визначено типи закладів освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти на певному рівні:

  • початкова школа, що забезпечує здобуття початкової освіти;
  • гімназія, що забезпечує здобуття базової середньої освіти;
  • ліцей, що забезпечує здобуття профільної середньої освіти.

Переоформлення установчих документів закладів освіти з метою приведення їх у відповідність із новим чинним законодавством планувалось здійснити протягом п’яти років з дня набрання чинності Закону України «Про освіту» (до вересня 2022 року).

Проте, зважаючи на необхідність вдосконалення окремих положень законодавства, прийнято Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення механізмів формування мережі ліцеїв для запровадження якісної профільної середньої освіти», що набрав чинності 08.08.2021 року. Згідно зі змінами до законодавства, продовжено перехідний період для трансформації, оптимізації мережі закладів освіти та строки впорядкування документів закладів загальної середньої освіти, а саме:

  • рекомендовано засновникам закладів освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти, до 01 вересня 2027 року привести установчі документи закладів освіти у відповідність із цим Законом, врахувавши строки набрання чинності окремими положеннями цього Закону.

Відповідно до статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» реорганізація або ліквідація навчальних закладів комунальної форми власності здійснюється за рішенням місцевої ради.

Можливі наслідки проведення в життя рішення для різних соціальних груп населення та заінтересованих сторін: створення умов для оптимізації мережі закладів освіти на території Костянтинівської міської територіальної громади, сприяння підвищенню якості освіти та освітньої діяльності

Термін подання пропозицій: до 25.08.2023р. (включно)

Способи забезпечення участі в обговоренні: електронні консультації

Пропозиції та зауваження надаються учасниками електронних консультацій у письмовій довільній формі на електронну адресу goruo@konstrada.gov.ua із зазначенням адреси, прізвища, імені та по батькові.

Інститути громадянського суспільства, наукові та експертні організації, інші юридичні особи під час подання пропозицій і зауважень у письмовій формі зазначають своє найменування та місцезнаходження.

Анонімні пропозиції не реєструються і не розглядаються.

Пропозиції, розповсюджені через соціальні мережі, до уваги братися не будуть.

Номера телефонів, за яким надаються у консультації з питання, що винесено на обговорення: +38(095)504 0541, +38(050)9377194

Строк оприлюднення результатів обговорення: 28.08.2023р.

Спосіб оприлюднення результатів обговорення: на вебсайті  Костянтинівської міської військової адміністрації та офіційному вебсайті управління освіти Костянтинівської міської ради

ПІБ відповідальних осіб: Мінаєва Лариса Миколаївна, начальник управління освіти Костянтинівської міської ради, Кондратович Надія Олександрівна, заступник начальника управління освіти Костянтинівської міської ради

 

Ініціатор:
Костянтинівська міська військова адміністрація
Created with Sketch. 582 переглядів
Created with Sketch. 2 коментарів
Created with Sketch. Додати коментар
РЕЗУЛЬТАТИ КОНСУЛЬТАЦІЇ
Created with Sketch.
Скоро