платформа електронної демократії
Вгору
Електронне Обговорення НПА
Обговорення проєктів щодо проєктів рішень виконавчого комітету «Про встановлення тарифів на послуги з перевезення пасажирів у міському автомобільному транспорті» та «Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів у міському електричному транспорті»
Created with Sketch.
30 березня 2021
Час вийшов
Автор:
Управління "Секретаріат ради" Львівської міської ради

          З метою забезпечення обслуговування мешканців та гостей м. Львова транспортними послугами, покращення стану рухомого складу, забезпечення належного рівня безпеки пасажирських перевезень, підвищення якості обслуговування, а також покращення фінансового стану підприємства мінімізувавши збитки від перевезень пільгових категорій пасажирів, необхідно терміново підвищити тариф на проїзд в трамваях , в тролейбусах та в автобусах

м. Львова.

  У зв’язку із зростанням складових тарифу, а саме: зростання вартості електроенергії, шин, акумуляторних батареї, інших запасних частин і матеріалів, зростання заробітної плати, діючий тариф не забезпечує рентабельну роботу підприємств-перевізників, що призвело до необхідності перегляду діючого тарифу.

Відповідно до п.1.6. Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту, затвердженої наказом Міністерства транспорту України від 17.11.2009 № 1175, перегляд тарифів повинен здійснюватися у зв’язку із зміною умов виробничої діяльності та реалізації послуг, що не залежать від господарської діяльності підприємств-перевізників.

Згідно з розрахунковими (нормативними) витратами на прикладі Львівського комунального підприємства ”Львівелектротранс” від 25.02.2021 року № 4-2512-5125 становить 12, 63 грн., Львівського комунального АТП №1 вартість перевезення одного пасажира становить в середньому 14,75 грн.  (рентабельність дорівнює нулю). По інших підприємствах розрахунки тарифу по маршрутах коливаються, а саме: середній тариф ТзОВ "Фіакр-Львів" 15,44 грн.; ТзОВ "Успіх БМ" 14,64 грн., ТзОВ "Міра і К" 14,87 грн., ПАТ "Львівське АТП 14630" 15,49 грн. У проекті тарифу застосований рівень прибутку для приватних підприємств 15%.

 Відповідно до вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" проект рішення з аналізом регуляторного впливу оприлюднений на сайті Львівської міської ради у розділі "Економіка" та оголошення в газеті "Львівська пошта".

Ініціатор:
Управління транспорту департаменту житлової політики та інфраструктури Львівської міської ради
Created with Sketch. 358 переглядів
7 правок
Переглянути правки
Проект нормативно-правового акту

 

 ПРОЄКТ

Рішення

                                                                              

Про встановлення тарифів на перевезення

пасажирів у міському електричному транспорті

 

          Керуючись Законами України “Про місцеве самоврядування в Україні“, "Про міський електричний транспорт", „Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”, постановами Кабінету Міністрів України від 25.12.1996 №1548 "Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)", від 05.04.1999 № 541 "Про затвердження Порядку надання пільгового проїзду студентам вищих навчальних закладів І-ІV рівнів акредитації та учням професійно-технічних навчальних закладів у міському й приміському пасажирському транспорті та міжміському автомобільному і залізничному транспорті територією України", наказом Міністерства інфраструктури України від 25.11.2013 № 940 “Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги міського електричного транспорту (трамвай, тролейбус)“, розглянувши лист Львівського комунального підприємства ”Львівелектротранс” від 25.02.2021 року                         № 4-2512-5125, виконавчий комітет вирішив:

          1. Встановити:

          1.1. Вартість разового квитка на проїзд у водія у міському електричному транспорті у розмірі 10,00 грн.

1.2.Вартість разового квитка на проїзд у міському електричному транспорті у розмірі 9,00 грн. в кіосках, ЛКП «Львівелектротранс» вул. Сахарова 2.

1.3.Вартість разового квитка на проїзд у міському електричному транспорті у розмірі 8,50 грн. у рухомому складі смартфонами:

1.3.1. QR- коди приват 24

1.3.2.SMS квитки

1.3.3.Bluetooth квитки

           1.3.4. Термінали самообслуговування IBOX та EasyPay.

          1.4. Вартість разового квитка на проїзд у водія у міському електричному транспорті для студентів у розмірі 5,00 грн.

          1.5. Вартість разового квитка на проїзд у міському електричному транспорті для студентів у розмірі 4,00 грн. в кіосках, ЛКП «Львівелектротранс» вул. Сахарова 2,  у рухомому складі смартфонами:

 1.5.1. QR- коди приват 24

1.5.2.SMS квитки

1.5.3.Bluetooth квитки

           1.5.4.Термінали самообслуговування IBOX та EasyPay

          1.6. Вартість перевезення одного місця багажу у розмірі 10,00 грн.

          2. Вважати таким, що рішення виконавчого комітету від 10.01.2020 № 2  «Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів у міському електричному транспорті» втратило чинність.

          3. Встановити, що це рішення вступає в дію з дати його оприлюднення.

          4. Департаменту “Адміністрація міського голови“ оприлюднити це рішення у засобах масової інформації.

Відповідальний: директор

департаменту “Адміністрація

міського голови“

          5. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови з питань ЖКГ.

 

 

 

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

проєкту рішення "Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів у міському електричному транспорті"

I. Визначення проблеми

          Комунальне підприємство «Львівелектротранс» є самостійним госпрозрахунковим статутним суб’єктом, створеним на базі комунальної власності Львівської міської ради.          Підприємство діє на підставі Закону України «Про міський електротранспорт» від 29.06.04 № 1914- IV, інших законодавчих актів України та на підставі Статуту (зі змінами та доповненнями), затвердженого начальником управління транспорту і зв’язку Львівської міської ради, наказом від 30.05.2005 № 20-V.

         На балансі підприємства станом на 01.01.2021 нараховується 246 од. пасажирського рухомого складу міського електротранспорту.

        Обслуговування пасажирів забезпечує  7 трамвайних та 11 тролейбусних маршрутів. З 135 трамваїв, експлуатуються 107. З них 54 потребують середнього або капітального ремонту. З 121 тролейбуса  в експлуатації 82. З них середнього або капітального ремонту потребують 32 одиниці. Загалом 86 од. рухомого складу потребують ремонту, що може негативно вплинути на стан безпеки пасажирських перевезень, збільшує витрати підприємства на проведення ремонтів, а відтак впливає на зростання збитковості.

Середньоденний випуск трамваїв на лінії за 2020  рік складає 66,6 од., тролейбусів – 53,4 одиниці.

          За 2020 рік фактично перевезено 71,2 млн. пасажирів, в тому числі 36,4 млн. пасажирів з безкоштовним проїздом на суму 111 409,9  тис. грн..

ЛКП «Львівелектротранс» за  2020 рік за фінансовими результатами понесло збитки в сумі  326 872 тис. грн..  Не відповідність рівня компенсації за пільговий проїзд реальним потребам підприємств є факторами  що спричиняють  збиткову  діяльність ЛКП «Львівелектротранс».

 Вартість разового проїзду за картками є суттєво меншою від  затвердженого тарифу на одну поїзду за разовим квитком.

В середньому вартість разового проїзду за проїзними документами тривалого користування (картками) є на 60 %. меншою від затвердженого тарифу на одну поїзду за разовим квитком. Вищезазначені причини зумовлюють постійну нестачу обігових коштів, а, отже і сум коштів на всі види технічного обслуговування та ремонтів рухомого складу, колії, контактної мережі. Збитковість господарської діяльності не дозволяє впроваджувати заходи з енергозбереження, сучасні системи обліку пасажирів та збору оплати за проїзд, оновлювати інфраструктуру та рухомий склад, підвищувати кваліфікацію персоналу .

Внаслідок цього значно знижується показник графічності руху, рівень безпеки пасажирських перевезень та зростає невдоволення мешканців міста якістю наданих послуг, та відповідно, зростають перевезення іншими видами транспорту..

Суми фактичних матеріальних витрат на всі види регламентного обслуговування та ремонтів рухомого складу зумовлені обмеженістю фінансових ресурсів підприємства і є значно нижчими від нормативно обґрунтованих.

З метою забезпечення обслуговування мешканців та гостей м. Львова транспортними послугами, покращення стану рухомого складу, забезпечення належного рівня безпеки пасажирських перевезень, підвищення якості обслуговування, а також покращення фінансового стану підприємства мінімізувавши збитки від перевезень пільгових категорій пасажирів, необхідно терміново підвищити тариф на проїзд в трамваях та тролейбусах  до обґрунтованого мінімального рівня 10,00 грн., при розрахунковому нормативному тарифі 12,63 гривень.

При цьому, підвищення тарифу до 10,0 грн. не вирішить в повному обсязі фінансові проблеми підприємства, проте дасть змогу не допустити заборгованості по заробітній платі, за енергоносії  та підтримувати в належному стані існуючий рівень виробничої бази та рухомого складу, не скорочуючи обсягу послуг з пасажирських перевезень, зменшити навантаження на водія в частині оплати пасажирами за проїзд.

II. Цілі державного регулювання

          Відповідно до Закону України "Про міський електричний транспорт" тарифна політика у сфері міського електричного транспорту ґрунтується на принципах забезпечення доступності транспортних послуг та створення умов для здійснення сталих і безпечних пасажироперевезень. Установлений тариф на проїзд у міському електротранспорті здійснюється з урахуванням необхідності забезпечення беззбиткової роботи підприємства, яке надає такі послуги, та забезпечення захисту малозабезпечених громадян.

          Отже, метою прийняття регуляторного акту є поліпшення фінансового стану підприємства та зниження його збитковості, відновлення технічного ресурсу рухомого складу, нормальної експлуатації трамвайної колії, контактної мережі та інших об’єктів міського електротранспорту, збереження кадрового потенціалу підприємства і поліпшення якості послуг.

 

  • III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей
  • Визначення альтернативних способів

 

  • До альтернативних способів досягнення цілей регуляторного акту  можна віднести:

 

Вид альтернативи

Опис альтернативи

1. Збереження існуючого стану

Альтернатива є неприйнятою з точки зору складної ситуації, що склалась на підприємстві, що може призвести до зупинки підприємства в цілому, а також до зростання соціальної напруги.

2. Повне відшкодування з міського бюджету м. Львова втрат доходів від перевезення пільгових категорій громадян

Рівень відшкодування з міського бюджету м. Львова втрат підприємства за перевезення пільгових категорій громадян щорічно недостатній та становить 40-50% від потреби. Отже, даний спосіб не може себе виправдати.

3. Відшкодування з міського бюджету різниці в тарифах

В умовах складної ситуації з наповненням дохідної частини бюджету, та фінансової неспроможності погасити різницю в тарифах, підприємству загрожуватиме погіршення транспортного обслуговування через часткову або повну зупинку транспорту із неможливістю придбання матеріалів і запчастин для проведення поточних ремонтів рухомого складу

4. Запропонований спосіб (підвищення тарифу)

Є прийнятним способом вирішення проблеми: забезпечить стабільне та якісне надання послуг для пасажирів, проведення експлуатаційних витрат для підприємства.

IV. Вибір найбільш оптимального
альтернативного способу досягнення цілей

           Запропонований спосіб (підвищення тарифу) є прийнятним способом вирішення проблеми, що забезпечить стабільне та якісне надання послуг для пасажирів, проведення експлуатаційних витрат для підприємства.

V. Механізми та заходи, які забезпечать
розв’язання визначеної проблеми

            Прийняття даного регуляторного акту дозволить впорядкувати тарифи на перевезення пасажирів у міському електротранспорті. При цьому, показниками результативності будуть :

  • безперебійна робота та подальший розвиток підприємства;
  • можливість підприємства розраховуватися за отримані матеріали, комплектуючі вироби, виконані роботи і послуги,
  • своєчасно виплачувати заробітну плату працівникам;
  • покращення якості надання послуг з перевезення пасажирів.

 

 

VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акту залежно
від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади
чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи,
які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

 

         

          Після оприлюднення, не раніше як за 30 днів, пропонується винести на розгляд виконавчого комітету проект рішення „Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів у міському електричному транспорті”, попередньо обговоривши його на громадських слуханнях та опрацювавши зауваження та пропозиції.

Регуляторний акт має місцевий характер впливу.

         

У разі прийняття рішення оприлюднюється у засобах масової інформації.

 

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії
регуляторного акта

 

 

          Термін дії запропонованого - до прийняття регуляторного акта, який буде залежати від економічних чинників (динаміка зміни вартості електроенергії, підвищення законодавчо встановленого розміру мінімальної заробітної плати, тощо).

 

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акту

 

          Після прийняття даного регуляторного акту показниками результативності будуть:

  • рівень відшкодування тарифами витрат, пов’язаних з наданням послуг з перевезення пасажирів міським електротранспортом;
  • зниження рівня збитковості підприємства;
  • своєчасність виплати заробітної плати працівникам підприємства та обов’язкових платежів;
  • скорочення кількості скарг пасажирів на якість надання послуг;
  • технічне оздоровлення підприємства (проведення ремонтів, оновлення рухомого складу тощо).
  • IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься
    відстеження результативності дії регуляторного акту

 

          Відстеження результативності застосування регуляторного акта здійснюватиметься виконавчими органами Львівської міської ради шляхом щоквартального проведення аналізу фінансово-економічних показників діяльності підприємства.

          Вид даних, які використовуватимуться для відстеження – статистичні дані.

          Аналіз регуляторного впливу підготовлений управлінням транспорту департаменту житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради.

 

          Зауваження і пропозиції щодо регуляторного документу подавати у письмовому вигляді упродовж 30 днів з дня опублікування у ЗМІ за адресою – 79012, вул. Академіка А. Сахарова, 2. Проект рішення та аналіз регуляторного впливу розміщені на Web- сторінці Львівської міської ради у розділі "Економіка" / "Регуляторна політика".

 

 

 

 ПРОЄКТ

Рішення

                                                                              

Про встановлення тарифів на перевезення

пасажирів у міському електричному транспорті

 

          Керуючись Законами України “Про місцеве самоврядування в Україні“, "Про міський електричний транспорт", „Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”, постановами Кабінету Міністрів України від 25.12.1996 №1548 "Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)", від 05.04.1999 № 541 "Про затвердження Порядку надання пільгового проїзду студентам вищих навчальних закладів І-ІV рівнів акредитації та учням професійно-технічних навчальних закладів у міському й приміському пасажирському транспорті та міжміському автомобільному і залізничному транспорті територією України", наказом Міністерства інфраструктури України від 25.11.2013 № 940 “Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги міського електричного транспорту (трамвай, тролейбус)“, розглянувши лист Львівського комунального підприємства ”Львівелектротранс” від 25.02.2021 року                         № 4-2512-5125, виконавчий комітет вирішив:

          1. Встановити:

          1.1. Вартість разового квитка на проїзд у водія у міському електричному транспорті у розмірі 10,00 грн.

1.2.Вартість разового квитка на проїзд у міському електричному транспорті у розмірі 9,00 грн. в кіосках, ЛКП «Львівелектротранс» вул. Сахарова 2.

1.3.Вартість разового квитка на проїзд у міському електричному транспорті у розмірі 8,50 грн. у рухомому складі смартфонами:

1.3.1. QR- коди приват 24

1.3.2.SMS квитки

1.3.3.Bluetooth квитки

           1.3.4. Термінали самообслуговування IBOX та EasyPay.

          1.4. Вартість разового квитка на проїзд у водія у міському електричному транспорті для студентів у розмірі 5,00 грн.

          1.5. Вартість разового квитка на проїзд у міському електричному транспорті для студентів у розмірі 4,00 грн. в кіосках, ЛКП «Львівелектротранс» вул. Сахарова 2,  у рухомому складі смартфонами:

 1.5.1. QR- коди приват 24

1.5.2.SMS квитки

1.5.3.Bluetooth квитки

           1.5.4.Термінали самообслуговування IBOX та EasyPay

          1.6. Вартість перевезення одного місця багажу у розмірі 10,00 грн.

          2. Вважати таким, що рішення виконавчого комітету від 10.01.2020 № 2  «Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів у міському електричному транспорті» втратило чинність.

          3. Встановити, що це рішення вступає в дію з дати його оприлюднення.

          4. Департаменту “Адміністрація міського голови“ оприлюднити це рішення у засобах масової інформації.

Відповідальний: директор

департаменту “Адміністрація

міського голови“

          5. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови з питань ЖКГ.

 

 

 

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

проєкту рішення "Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів у міському електричному транспорті"

I. Визначення проблеми

          Комунальне підприємство «Львівелектротранс» є самостійним госпрозрахунковим статутним суб’єктом, створеним на базі комунальної власності Львівської міської ради.          Підприємство діє на підставі Закону України «Про міський електротранспорт» від 29.06.04 № 1914- IV, інших законодавчих актів України та на підставі Статуту (зі змінами та доповненнями), затвердженого начальником управління транспорту і зв’язку Львівської міської ради, наказом від 30.05.2005 № 20-V.

         На балансі підприємства станом на 01.01.2021 нараховується 246 од. пасажирського рухомого складу міського електротранспорту.

        Обслуговування пасажирів забезпечує  7 трамвайних та 11 тролейбусних маршрутів. З 135 трамваїв, експлуатуються 107. З них 54 потребують середнього або капітального ремонту. З 121 тролейбуса  в експлуатації 82. З них середнього або капітального ремонту потребують 32 одиниці. Загалом 86 од. рухомого складу потребують ремонту, що може негативно вплинути на стан безпеки пасажирських перевезень, збільшує витрати підприємства на проведення ремонтів, а відтак впливає на зростання збитковості.

Середньоденний випуск трамваїв на лінії за 2020  рік складає 66,6 од., тролейбусів – 53,4 одиниці.

          За 2020 рік фактично перевезено 71,2 млн. пасажирів, в тому числі 36,4 млн. пасажирів з безкоштовним проїздом на суму 111 409,9  тис. грн..

ЛКП «Львівелектротранс» за  2020 рік за фінансовими результатами понесло збитки в сумі  326 872 тис. грн..  Не відповідність рівня компенсації за пільговий проїзд реальним потребам підприємств є факторами  що спричиняють  збиткову  діяльність ЛКП «Львівелектротранс».

 Вартість разового проїзду за картками є суттєво меншою від  затвердженого тарифу на одну поїзду за разовим квитком.

В середньому вартість разового проїзду за проїзними документами тривалого користування (картками) є на 60 %. меншою від затвердженого тарифу на одну поїзду за разовим квитком. Вищезазначені причини зумовлюють постійну нестачу обігових коштів, а, отже і сум коштів на всі види технічного обслуговування та ремонтів рухомого складу, колії, контактної мережі. Збитковість господарської діяльності не дозволяє впроваджувати заходи з енергозбереження, сучасні системи обліку пасажирів та збору оплати за проїзд, оновлювати інфраструктуру та рухомий склад, підвищувати кваліфікацію персоналу .

Внаслідок цього значно знижується показник графічності руху, рівень безпеки пасажирських перевезень та зростає невдоволення мешканців міста якістю наданих послуг, та відповідно, зростають перевезення іншими видами транспорту..

Суми фактичних матеріальних витрат на всі види регламентного обслуговування та ремонтів рухомого складу зумовлені обмеженістю фінансових ресурсів підприємства і є значно нижчими від нормативно обґрунтованих.

З метою забезпечення обслуговування мешканців та гостей м. Львова транспортними послугами, покращення стану рухомого складу, забезпечення належного рівня безпеки пасажирських перевезень, підвищення якості обслуговування, а також покращення фінансового стану підприємства мінімізувавши збитки від перевезень пільгових категорій пасажирів, необхідно терміново підвищити тариф на проїзд в трамваях та тролейбусах  до обґрунтованого мінімального рівня 10,00 грн., при розрахунковому нормативному тарифі 12,63 гривень.

При цьому, підвищення тарифу до 10,0 грн. не вирішить в повному обсязі фінансові проблеми підприємства, проте дасть змогу не допустити заборгованості по заробітній платі, за енергоносії  та підтримувати в належному стані існуючий рівень виробничої бази та рухомого складу, не скорочуючи обсягу послуг з пасажирських перевезень, зменшити навантаження на водія в частині оплати пасажирами за проїзд.

II. Цілі державного регулювання

          Відповідно до Закону України "Про міський електричний транспорт" тарифна політика у сфері міського електричного транспорту ґрунтується на принципах забезпечення доступності транспортних послуг та створення умов для здійснення сталих і безпечних пасажироперевезень. Установлений тариф на проїзд у міському електротранспорті здійснюється з урахуванням необхідності забезпечення беззбиткової роботи підприємства, яке надає такі послуги, та забезпечення захисту малозабезпечених громадян.

          Отже, метою прийняття регуляторного акту є поліпшення фінансового стану підприємства та зниження його збитковості, відновлення технічного ресурсу рухомого складу, нормальної експлуатації трамвайної колії, контактної мережі та інших об’єктів міського електротранспорту, збереження кадрового потенціалу підприємства і поліпшення якості послуг.

 

  • III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей
  • Визначення альтернативних способів

 

  • До альтернативних способів досягнення цілей регуляторного акту  можна віднести:

 

Вид альтернативи

Опис альтернативи

1. Збереження існуючого стану

Альтернатива є неприйнятою з точки зору складної ситуації, що склалась на підприємстві, що може призвести до зупинки підприємства в цілому, а також до зростання соціальної напруги.

2. Повне відшкодування з міського бюджету м. Львова втрат доходів від перевезення пільгових категорій громадян

Рівень відшкодування з міського бюджету м. Львова втрат підприємства за перевезення пільгових категорій громадян щорічно недостатній та становить 40-50% від потреби. Отже, даний спосіб не може себе виправдати.

3. Відшкодування з міського бюджету різниці в тарифах

В умовах складної ситуації з наповненням дохідної частини бюджету, та фінансової неспроможності погасити різницю в тарифах, підприємству загрожуватиме погіршення транспортного обслуговування через часткову або повну зупинку транспорту із неможливістю придбання матеріалів і запчастин для проведення поточних ремонтів рухомого складу

4. Запропонований спосіб (підвищення тарифу)

Є прийнятним способом вирішення проблеми: забезпечить стабільне та якісне надання послуг для пасажирів, проведення експлуатаційних витрат для підприємства.

IV. Вибір найбільш оптимального
альтернативного способу досягнення цілей

           Запропонований спосіб (підвищення тарифу) є прийнятним способом вирішення проблеми, що забезпечить стабільне та якісне надання послуг для пасажирів, проведення експлуатаційних витрат для підприємства.

V. Механізми та заходи, які забезпечать
розв’язання визначеної проблеми

            Прийняття даного регуляторного акту дозволить впорядкувати тарифи на перевезення пасажирів у міському електротранспорті. При цьому, показниками результативності будуть :

  • безперебійна робота та подальший розвиток підприємства;
  • можливість підприємства розраховуватися за отримані матеріали, комплектуючі вироби, виконані роботи і послуги,
  • своєчасно виплачувати заробітну плату працівникам;
  • покращення якості надання послуг з перевезення пасажирів.

 

 

VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акту залежно
від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади
чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи,
які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

 

         

          Після оприлюднення, не раніше як за 30 днів, пропонується винести на розгляд виконавчого комітету проект рішення „Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів у міському електричному транспорті”, попередньо обговоривши його на громадських слуханнях та опрацювавши зауваження та пропозиції.

Регуляторний акт має місцевий характер впливу.

         

У разі прийняття рішення оприлюднюється у засобах масової інформації.

 

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії
регуляторного акта

 

 

          Термін дії запропонованого - до прийняття регуляторного акта, який буде залежати від економічних чинників (динаміка зміни вартості електроенергії, підвищення законодавчо встановленого розміру мінімальної заробітної плати, тощо).

 

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акту

 

          Після прийняття даного регуляторного акту показниками результативності будуть:

  • рівень відшкодування тарифами витрат, пов’язаних з наданням послуг з перевезення пасажирів міським електротранспортом;
  • зниження рівня збитковості підприємства;
  • своєчасність виплати заробітної плати працівникам підприємства та обов’язкових платежів;
  • скорочення кількості скарг пасажирів на якість надання послуг;
  • технічне оздоровлення підприємства (проведення ремонтів, оновлення рухомого складу тощо).
  • IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься
    відстеження результативності дії регуляторного акту

 

          Відстеження результативності застосування регуляторного акта здійснюватиметься виконавчими органами Львівської міської ради шляхом щоквартального проведення аналізу фінансово-економічних показників діяльності підприємства.

          Вид даних, які використовуватимуться для відстеження – статистичні дані.

          Аналіз регуляторного впливу підготовлений управлінням транспорту департаменту житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради.

 

          Зауваження і пропозиції щодо регуляторного документу подавати у письмовому вигляді упродовж 30 днів з дня опублікування у ЗМІ за адресою – 79012, вул. Академіка А. Сахарова, 2. Проект рішення та аналіз регуляторного впливу розміщені на Web- сторінці Львівської міської ради у розділі "Економіка" / "Регуляторна політика".

 

 

 

Проєкт

Рішення

 

 

 

Про встановлення тарифів

на послуги з перевезення пасажирів

у міському автомобільному транспорті

 

 

 

Керуючись ст.28 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні“, Законами України „Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”, „Про податок на додану вартість", наказом Міністерства транспорту України від 17.11.2009 № 1175 "Про затвердження Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту" (зі змінами), розглянувши листи автоперевізників м. Львова ЛК АТП №1 від 05.02.2021 №145/02, ТзОВ "Фіакр-Львів" від 13.01.2021 №1, ТзОВ "Успіх БМ" від 13.01.2021 № 18, ТзОВ "Міра і К" від 13.01.2021р.  № 2 , ПАТ "Львівське АТП – 14630" від 13.01.2021р. № 6, та враховуючи зростання цін на ринку паливо мастильних матеріалів, значне зростання заробітної плати, зростання цін на запасні частини, виконавчий комітет вирішив:

  1. Встановити тариф на послуги з перевезення пасажирів у міському автомобільному транспорті для автобусів, які працюють у «звичайному режимі», у режимі "експрес" та "маршрутне таксі" у розмірі 10 грн. за 1 поїздку.

2.    Вважати таким, що втратило чинність:

       Рішення виконавчого комітету від 25.01.2019р. № 62 „Про встановлення тарифу на послуги з перевезення пасажирів у міському автомобільному транспорті”.

3.    Встановити, що це рішення набирає чинності з моменту оприлюднення.

4.  Департаменту “Адміністрація міського голови“ оприлюднити це рішення у засобах масової інформації.

5.   Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови з питань  житлово – комунального господарства.

 

 

 

Львівський міський голова                                                                    А. Садовий 

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

проекту рішення "Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів у міському автомобільному транспорті"

I. Визначення проблеми

 

          Вартість перевезення пасажирів в міському автотранспорті в автобусах, що працюють у звичайному режимі, режимі «маршрутне таксі», режимі «експрес» становить 7,00 грн. що затверджено рішенням виконавчого комітету від 25.01.2019 року №62.     

У зв’язку із зростанням складових тарифу, а саме: зростання вартості шин, акумуляторних батареї, інших запасних частин і матеріалів, зростання заробітної плати, діючий тариф не забезпечує рентабельну роботу підприємств-перевізників, що призвело до необхідності перегляду діючого тарифу.

Відповідно до п.1.6. Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту, затвердженої наказом Міністерства транспорту України від 17.11.2009 № 1175, перегляд тарифів повинен здійснюватися у зв’язку із зміною умов виробничої діяльності та реалізації послуг, що не залежать від господарської діяльності підприємств-перевізників.

Згідно з розрахунковими (нормативними) витратами на прикладі Львівського комунального АТП №1 вартість перевезення одного пасажира становить в середньому 14,75 грн.  (рентабельність дорівнює нулю). По інших підприємствах розрахунки тарифу по маршрутах коливаються, а саме: середній тариф ТзОВ "Фіакр-Львів" 15,44 грн.; ТзОВ "Успіх БМ" 14,64 грн., ТзОВ "Міра і К" 14,87 грн., ПАТ "Львівське АТП 14630"  15,49 грн. У проекті тарифу застосований рівень прибутку для приватних підприємств 15%.

Статтею 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» органам місцевого самоврядування надані повноваження щодо встановлення тарифів на транспортні послуги, у тому числі на перевезення пасажирів і багажу автобусами, які працюють у режимі руху «експрес» та «маршрутне таксі» в міському сполученні.

На основі розрахунків тарифу підготовлений проект рішення виконавчого комітету "Про встановлення тарифів на послуги з перевезення пасажирів у міському автомобільному транспорті" та розрахунки підприємств.

II. Цілі державного регулювання

Проект регуляторного акта спрямований на приведення у відповідність тарифу на послуги з перевезення пасажирів в автобусах, що працюють у «звичайному режимі», в режимі  «маршрутне таксі», в режимі руху «експрес» до розрахункових витрат підприємств, які надають такі послуги у місті.

 

III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

  1. Визначення альтернативних способів

  Альтернативні способи досягнення поставленої цілі.

Вид альтернативи

Опис альтернативи

1. Збереження діючого тарифу

Переваги:

- незмінні витрати громадян на проїзд;

Недоліки:

- часткова зупинка автотранспорту через неможливість проведення ремонтів

- погіршення технічного стану автобусів та якості обслуговування;

- відтік кваліфікованих водіїв з підприємств.

2. Зниження цін на пальне, запчастини.

Переваги:

- незмінні витрати громадян на проїзд;

Недоліки:

Даний спосіб не залежить від органів місцевого самоврядування чи підприємств-перевізників, оскільки вартість пального,  запчастин залежить від рівня цін на ринку нафтопродуктів, курсу національної валюти, закупівельних цін на запчастини, розмірів податків тощо.

Реалізація обраного способу можлива лише за наявності державного регулювання цін, підвищення та стабілізації курсу національної валюти

3. Передбачення в міському бюджеті компенсації на покриття збитків від неповного відшкодування економічно обґрунтованих витрат в тарифах без їх зміни

Переваги:

- незмінні витрати громадян на проїзд;

Недоліки:

- є економічно невиправданим через відсутність стимулюючого фактора у автоперевізників до оновлення рухомого складу та якісного надання автотранспортних послуг населенню міста,

- створення напруги у видатковій частині міського бюджету, звідси – ймовірний перерозподіл видатків за рахунок інших галузей (освіти, житлово-комунального господарства тощо), звідси – виникнення соціальної напруги у цих галузях

4. Перегляд тарифу

Переваги:

- покриття розрахункових витрат підприємств-перевізників;

- покращення технічного стану та можливість оновлення автотранспортного парку;

- підвищення якості надання послуг;

Недоліки:

- збільшення витрат громадян за проїзд;

- виникнення соціальної напруги серед мешканців

IV. Вибір найбільш оптимального
альтернативного способу досягнення цілей

                Перегляд тарифу є найбільш оптимальним альтернативним способом досягнення цілей, що забезпечить покриття розрахункових витрат підприємств-перевізників; покращення технічного стану та можливість оновлення автотранспортного парку; підвищення якості надання послуг.

 

V. Механізми та заходи, які забезпечать
розв’язання визначеної проблеми

 

          Львівська міська рада, враховуючи проведений виконавчими органами аналіз розрахунків вартості проїзду, розглянувши звернення підприємств-перевізників, виносить на громадське обговорення питання перегляду тарифу на послуги з перевезення пасажирів у міському автотранспорті у автобусах, які працюють у «звичайному режимі», режимі «експрес» та «маршрутне таксі» з розрахунками тарифу.

Виконавчий комітет, враховуючи результати консультацій з громадкістю , після отримання погодження територіального органу Антимонопольного комітету України приймає рішення щодо встановлення тарифу.

Рішення підлягає оприлюдненню.

           Регуляторний акт має місцевий характер впливу. Прийняття зазначеного проекту рішення забезпечить покращення технічного стану та можливість поступового оновлення транспортних засобів, покращення якості транспортних послуг. При цьому результатом підвищення ціни на проїзд стане збільшення витрат громадян на оплату транспортних послуг.

 

 

VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акту залежно
від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади
чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи,
які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

Регуляторний акт досягне своєї цілі, якщо:

  • встановлений тариф на проїзд у міському транспорті відповідатиме економічно обґрунтованим витратам підприємств-перевізників;
  • робота міського пасажирського автотранспорту буде якісною, зросте культура обслуговування пасажирів;
  • зменшиться кількість скарг громадян на неналежну якість пасажирських перевезень;
  • перевізники зможуть забезпечити повноцінне та якісне надання автотранспортних послуг населенню із збереженням належної кількості рейсів та маршрутів;
  • пасажири отримуватимуть належний рівень безпеки руху;
  • розвиватиметься ринкова інфраструктура пасажирського транспорту у місті.

 

         

         

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії
регуляторного акту

 

                    Термін дії запропонованого регуляторного акту - до прийняття наступного регуляторного акту, який залежатиме від економічних чинників (динаміка зміни вартості пального, мастильних матеріалів, запчастин, підвищення законодавчо встановленого розміру мінімальної заробітної плати, зміни у податковому законодавстві тощо).

 

  VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акту

 

          Відстеження результативності застосування регуляторного акта здійснюватиметься виконавчими органами Львівської міської ради шляхом проведення аналізу статистичних даних (середньої вартості пального, мастильних матеріалів, запчастин, кількості рухомого складу, розміру мінімальної заробітної плати водіїв автоперевізників, на яких поширюється дія регуляторного акту) та даних підприємств-перевізників, які працюють на ринку послуг міста.

Повторне відстеження результативності дії регуляторного акту проводитиметься через рік після набрання чинності проєкту акту з метою оцінки ефективності його дії.

          Періодичне відстеження результативності дії регуляторного акта планується здійснювати один раз на три роки.

 

           

            Зауваження і пропозиції щодо регуляторного документу подавати у письмовому вигляді упродовж 30 днів з дня опублікування у ЗМІ за адресою – 79012, вул. Академіка А. Сахарова, 2. Проект рішення та аналіз регуляторного впливу розміщені на Web- сторінці Львівської міської ради у розділі "Економіка" / "Регуляторна політика".

 

 

РЕЗУЛЬТАТИ ОБГОВОРЕННЯ НПА
Created with Sketch.
Скоро
Оцініть нормативно-правовий акт в цілому