платформа електронної демократії
Вгору
Електронне Обговорення НПА
Обговорення проєкту рішення «Про встановлення тарифу на надання послуг перероблення роздільно зібраних відходів для суб'єктів господарської діяльності»
Created with Sketch.
18 травня 2020
Час вийшов
Автор:
управління "Секретаріат ради" Львівської міської ради

Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать повноваження щодо вирішення питань збирання, утилізації та знешкодження (в тому числі перероблення) побутових відходів.

У свою чергу, згідно п. і) ст. 32 Закону України «Про відходи» забороняється з 01 січня 2018 року захоронення неперероблених (необроблених) побутових відходів.

Рішенням постійної комісії екології та природокористування згідно протоколу від 11.09.2018 № 67 було визначено доцільним впровадження системи окремого збору органічних відходів (садових, харчових) для їх подальшого біологічного розкладання та утворення кінцевого продукту у вигляді компосту, а також для забезпечення належного санітарного стану території м. Львова.

З метою ефективних дій, необхідних для запровадження роздільного збору харчових та садових відходів, рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради № 1211 від 09.11.2018 року Львівському комунальному підприємству «Зелене місто» було доручено забезпечити створення і функціонування централізованого компостувального майданчика з відповідною закупівлею необхідного спеціалізованого обладнання.

За таких умов виникла необхідність встановити вартість послуг перероблення роздільно зібраних харчових та садових відходів, що надаватимуться ЛКП «Зелене місто» суб’єктам господарської діяльності.

Ініціатор:
ЛКП "Зелене місто" департаменту економічної політики Львівської міської ради
Created with Sketch. 551 переглядів
0 правок
Переглянути правки
Проект нормативно-правового акту

Про встановлення тарифу на надання послуг

перероблення роздільно зібраних харчових та

садових відходів для суб’єктів господарської діяльності

 

Керуючись статтею 28 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні“, Законами України “Про відходи“, “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності“, розуміючи потребу вчинення ефективних дій, необхідних для запровадження роздільного збору харчових та садових відходів, виконавчий комітет вирішив:

 

1. Встановити Львівському комунальному підприємству «Зелене місто» тариф на надання послуг перероблення роздільно зібраних харчових та садових відходів для суб’єктів господарської діяльності у розмірі 646,00 грн. з ПДВ за 1 (одну) тонну відходів.

2. Встановити, що це рішення набирає чинності з моменту оприлюднення.

3. Департаменту “Адміністрація міського голови“ оприлюднити це рішення у засобах масової інформації.

Відповідальний: директор департаменту
“Адміністрація міського голови“.

4. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови з питань житлово – комунального господарства.

 

 

 

Міський голова                                                                           А. Садовий

 

Аналіз регуляторного впливу
проекту рішення «Про встановлення тарифу на надання послуг перероблення роздільно зібраних харчових та садових відходів для суб’єктів господарської діяльності»

 

Аналіз регуляторного впливу розроблено на виконання вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та з урахуванням Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308 (зі змінами).


I. Визначення проблеми

 

Регуляторним актом, що є предметом цього Аналізу, планується встановити новий, економічно обґрунтований тариф на надання послуг перероблення роздільно зібраних харчових та садових відходів для суб’єктів господарської діяльності.

Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать повноваження щодо вирішення питань збирання, утилізації та знешкодження (в тому числі перероблення) побутових відходів.

У свою чергу, згідно п. і) ст. 32 Закону України «Про відходи» забороняється з 01 січня 2018 року захоронення неперероблених (необроблених) побутових відходів.

Рішенням постійної комісії екології та природокористування згідно протоколу від 11.09.2018 № 67 було визначено доцільним впровадження системи окремого збору органічних відходів (садових, харчових) для їх подальшого біологічного розкладання та утворення кінцевого продукту у вигляді компосту, а також для забезпечення належного санітарного стану території м. Львова.

З метою ефективних дій, необхідних для запровадження роздільного збору харчових та садових відходів, рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради № 1211 від 09.11.2018 року Львівському комунальному підприємству «Зелене місто» було доручено забезпечити створення і функціонування централізованого компостувального майданчика з відповідною закупівлею необхідного спеціалізованого обладнання.

За таких умов виникла необхідність встановити вартість послуг перероблення роздільно зібраних харчових та садових відходів, що надаватимуться ЛКП «Зелене місто» суб’єктам господарської діяльності.

 

II. Цілі та мета регулювання

 

Проект регуляторного акта спрямований на забезпечення необхідного рівня вартості послуг перероблення роздільно зібраних харчових та садових відходів для суб’єктів господарської діяльності.

Метою даного регулювання є встановлення економічно обґрунтованого тарифу на надання послуг перероблення роздільно зібраних харчових та садових відходів для суб’єктів господарської діяльності.

Встановлення економічно обґрунтованого тарифу на надання послуг перероблення роздільно зібраних харчових та садових відходів для суб’єктів господарської діяльності допоможе також опосередковано досягти наступних цілей:

- підвищити якість організації діяльності щодо поводження з побутовими відходами та, як наслідок, покращити санітарно-епідеміологічну ситуацію у місті;

- досягти балансу між коштами, що виділяються з бюджету різних рівнів на санітарну очистку міста та реальними потребами галузі.

 


III. Альтернативні способи досягнення зазначених цілей, перевага вибраного способу

 

Розглянуто такі альтернативні способи досягнення визначених цілей:

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1

Збереження існуючого стану. Така альтернатива не вирішує питання поводження з роздільно зібраними харчовими та садовими відходами та є економічно невигідною для Львівського комунального підприємства «Зелене місто».

Альтернатива 2

Встановлення нижчого тарифу, ніж пропонується проектом регуляторного акту. Така альтернатива не вирішує повною мірою питання поводження з роздільно зібраними харчовими та садовими відходами та є економічно невигідною для Львівського комунального підприємства «Зелене місто».

Альтернатива 3

Прийняття рішення «Про встановлення тарифу на надання послуг перероблення роздільно зібраних харчових та садових відходів для суб’єктів господарської діяльності» встановлює прозоре, зрозуміле та просте регулювання питання поводження з роздільно зібраними харчовими та садовими відходами для суб’єктів господарської діяльності та є економічно вигідним для Львівського комунального підприємства «Зелене місто» та найбільш ефективним способом досягнення цілей. При цьому регуляторний акт дасть можливість повністю покривати витрати на ремонт та обслуговування (в тому числі сплачувати заробітну плату працівникам, задіяним для обслуговування) відповідного спеціалізованого обладнання з перероблення та компостування роздільно зібраних харчових та садових відходів за рахунок коштів від суб’єктів господарської діяльності.

 

ІV. Механізм, який пропонується застосувати для розв’язання проблем, і відповідні заходи

 

Для реалізації поставленої мети та цілей пропонується проведення наступних заходів:

- підготовка проекту рішення «Про встановлення тарифу на надання послуг перероблення роздільно зібраних харчових та садових відходів для суб’єктів господарської діяльності»;

- підготовка аналізу впливу регуляторного акту відповідно до Закону України «Про основи державної регуляторної політики в сфері господарської діяльності»;

- введення в дію регуляторного акта відповідним рішенням «Про встановлення тарифу на надання послуг перероблення роздільно зібраних харчових та садових відходів для суб’єктів господарської діяльності».

Рішення підлягає оприлюдненню.

Регуляторний акт має місцевий характер впливу. Прийняття зазначеного проекту рішення забезпечить можливість обслуговування обладнання з переробки та компостування окремо зібраних харчових та садових відходів, покращення якості послуг.
 

 

V. Обґрунтування можливості досягнення певних цілей
 

Запропонований регуляторний акт не вимагає додаткових матеріальних та інших витрат, не передбачає додаткових організаційних заходів. Проект рішення не може привести до несподіваних наслідків, які унеможливлюють позитивний ефект від його впровадження.


VI. Визначення очікуваних результатів від прийняття регуляторного акта

 

Прийняття рішення забезпечить відповідність застосовуваної вартості послуг перероблення роздільно зібраних харчових та садових відходів для суб’єктів господарської діяльності, економічно обґрунтованим витратам на їх надання.

 

Очікуваними результатами прийняття пропонованого регуляторного акта є:

Сфера інтересів територіальної громади

1

Врегулювання відносин між споживачами-субєктами господарської діяльності

Відкритість і прозорість вартості послуг, врегулювання відносин для організації надання послуг суб’єктам господарювання

2

Стабілізація фінансового стану ЛКП «Зелене місто»

Встановлення органом місцевого самоврядування економічно обґрунтованої вартості послуг для комунального підприємства

Сфера інтересів органів місцевого самоврядування

3

Врегулювання відносин у сфері поводження з побутовими відходами

Реалізація повноважень у частині встановлення вартості окремих видів послуг

 

У випадку прийняття запропонованого регуляторного акта вигоди та витрати територіальної громади, суб'єктів господарювання, органів місцевого самоврядування будуть наступними:

 

Сфера впливу регуляторного акту

Очікувані результати

Вигоди

Видатки

Територіальна громада

Відкритість і прозорість вартості відповідних послуг, врегулювання відносин між споживачами та суб'єктом надання послуг

Видатки, пов'язані з оплатою послуг перероблення роздільно зібраних харчових та садових відходів для суб’єктів господарської діяльності

Суб'єкт господарювання

(надавач послуг)

Стабільність фінансового стану ЛКП «Зелене місто»

Видатки, пов'язані з наданням послуг перероблення роздільно зібраних харчових та садових відходів


VII. Термін дії регуляторного акта
 

Термін дії запропонованого регуляторного акта - необмежений, з можливістю внесення до нього змін у випадку зміни чинного законодавства та в інших необхідних випадках.


VIII. Визначення показників результативності акта

 

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися шляхом аналізу обсягу тон перероблення роздільно зібраних харчових та садових відходів на підставі звітів про відстеження результативності регуляторного акта.


IX. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта

 

З огляду на показники результативності, вказані у попередньому розділі, відстеження результативності даного регуляторного акта буде здійснюватися на основі статистичного методу дослідження.

Базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено через 6 місяців з моменту набрання чинності даного регуляторного акта.

Повторне відстеження планується здійснити через 1 рік з моменту набрання чинності даного регуляторного акта.

Періодичне відстеження результативності буде проводитися 1 раз кожні 3 роки від дня закінчення заходів щодо повторного відстеження результативності цього регуляторного акта.

У разі виявлення неврегульованих та проблемних питань, шляхом аналізу якісних та кількісних показників дії цього регуляторного акта, будуть вноситись відповідні зміни.

 

X. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються суб’єкти, на яких поширюються вимоги

 

ТЕСТ
малого підприємництва (М-Тест)


1.Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання.

 

Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період з 09 березня 2020 року по 09 квітня 2020 року.

 

Порядковий номер

Вид консультації

Кількість учасників консультації осіб

Основні результати консультацій (опис)

1

Робочі зустрічі з представниками суб’єктів господарювання

3

Підтримано необхідність належного поводження з роздільно зібраними садовими та харчовими відходами та встановлення прозорого тарифу на надання послуг перероблення роздільно зібраних харчових та садових відходів для суб’єктів господарської діяльності

2

Телефонні консультації

4

 

2.Попередня оцінка впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро- та малі).

 

Кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 7 одиниць (кількість підприємств, що надають послуги з вивезення побутових відходів для населення).


3.Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання
 

Порядковий номер

Найменування оцінки

У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання)

Періодичні (за наступний рік)

Витрати за
п’ять років

Оцінка «прямих» витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання

1

Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів)

Х

2

Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування

Х

3

Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати - витратні матеріали)

Х

4

Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування)

Х

5

Інші процедури

Х

Х

Х

6

Разом, (сума рядків 1 + 2 + 3 + 4 + 5) гривень

Х

Х

Х

7

Кількість суб’єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

7

8

Сумарно, грн.
Формула: стовпчик «разом» Х кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 6 Х рядок 7)

Х

Х

Х

Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

9

Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання.

Не передбачено

Не передбачено

Не передбачено

10

Процедури організації виконання вимог регулювання:
тариф на надання послуг перероблення роздільно зібраних харчових та садових відходів для суб’єктів господарської діяльності за одну тону відходів

646,0


 

646,0


 

3 230,0



 

11

Процедури офіційного звітування.

Не передбачено

Не передбачено

Не передбачено

12

Процедури щодо забезпечення процесу перевірок.

Не передбачено

Не передбачено

Не передбачено

13

Інші процедури (уточнити)

Не передбачено

Не перед-бачено

Не передбачено

14

Разом, гривень

646,0

646,0

3 230,0

15

Кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

7

16

Сумарно, гривень

4 522,5

4 522,5

22 610,0

                   

 

4.Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва

 

Розрахунок бюджетних витрат на адміністрування регулювання не здійснюється, тому що рішенням не регулюються питання діяльності органу місцевого самоврядування.

 

Процедура регулювання суб’єктів малого підприємництва (розрахунок на одного типового суб’єкта господарювання малого підприємництва - за потреби окремо для суб’єктів малого та мікро-підприємництв)

Планові витрати часу на процедуру

Вартість часу співробітника органу державної влади відповідної категорії (заробітна плата)

Оцінка кількості процедур за рік, що припадають на одного суб’єкта

Оцінка кількості  суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулювання

Витрати на адміністрування регулювання* (за рік), гривень

1. Облік суб’єкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання

Х

Х

Х

Х

Х

2. Поточний контроль за суб’єктом господарювання, що перебуває у сфері регулювання, у тому числі:

Х

Х

Х

Х

Х

камеральні

         

виїзні

         

3. Підготовка, затвердження та опрацювання одного окремого акта про порушення вимог регулювання

Х

Х

Х

Х

Х

4. Реалізація одного окремого рішення щодо порушення вимог регулювання

Х

Х

Х

Х

Х

5. Оскарження одного окремого рішення суб’єктами господарювання

Х

Х

Х

Х

Х

6. Підготовка звітності за результатами регулювання

Х

Х

Х

Х

Х

7. Інші адміністративні процедури (уточнити):
витрати на укладення договору

0,5 год.

22,41 грн.

1

7

78,44 грн.

Разом за рік

0,5 год.

22,41 грн.

1

7

78,44 грн.

Сумарно за п’ять років

2,5 год.

112,05 грн.

Х

Х

392,20 грн.

 

5.Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання

 

Поряд-ковий номер

Показник

Перший рік регулювання (стартовий)

За п’ять років

1

Оцінка «прямих» витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання

4 522,5

22 610,0

2

Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

Х

Х

3

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання

Х

Х

4

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва

112,05

392,20

5

Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання

4 634,55

23 002,20


Зазначена сума є прийнятною для 7 суб’єктів малого підприємництва і впровадження компенсаторних (пом’якшувальних) процедур не потрібно. Витрати суб’єктів господарювання малого підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта будуть в межах тарифу на надання послуг перероблення роздільно зібраних харчових та садових відходів для суб’єктів господарської діяльності; підготовка договору на надання таких послуг здійснюється надавачем послуг, відповідно найм додаткового персоналу не потребується.

 

РЕЗУЛЬТАТИ ОБГОВОРЕННЯ НПА
Created with Sketch.
Скоро
Оцініть нормативно-правовий акт в цілому