Пріоритетні завдання Програми спрямовані на забезпечення підтримки життєдіяльності Білоцерківської міської територіальної громади враховуючи умови воєнного стану в Україні. Головною метою Програми є підтримка та розвиток бізнесу, покращення місцевого бізнес-клімату та інвестиційної привабливості громади та, в результаті цього, підвищення конкурентоспроможності громади, забезпечення належного функціонування інженерно-транспортної та комунальної інфраструктури, проведення цілеспрямованої містобудівної політики, реалізація проектів із енергозбереження, дотримання високих екологічних стандартів, доступність широкого спектра соціальних послуг, забезпечення гідних умов життя та загального добробуту населення громади.
Пропонується надання до 07.12.2023 року пропозицій і зауважень до Розділу 3 проєкту програми на платформі Е-консультацій, а також надання пропозицій щодо інших розділів та додатків програми та звіту про СЕО на поштову чи електронну адресу:
Виконавчий комітет Білоцерківської міської ради Київської області (09117, Київська обл., м. Біла Церква, вул. Ярослава Мудрого, 15), ел. адреса: bc_mvk@bc-rada.gov.ua
Процедура громадського обговорення та строки подання пропозицій та зауважень у процесі здійснення СЕО здійснюється відповідно до ЗУ «Про стратегічну екологічну оцінку»
3.1. Захист населення і території громади від надзвичайних ситуацій техногенного, природного, соціального та воєнного характеру
Головна мета: послідовне зниження ризику виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, підвищення рівня безпеки населення і захищеності територій від наслідків таких ситуацій, запобігання надзвичайним ситуаціям, належне функціонування місцевої автоматизованої систем централізованого оповіщення, забезпечення безпеки населення на водних об’єктах, запобігання загибелі і травматизму людей на воді, створення матеріального резерву для запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, забезпечення оперативного реагування на надзвичайні ситуації, забезпечення захисту населення, навколишнього природного середовища і небезпечних об’єктів, об’єктів підвищеної небезпеки, об’єктів з масовим перебуванням людей від пожеж, підвищення рівня протипожежного захисту та створення сприятливих умов для реалізації державної політики на місцевому рівні у сфері техногенної і пожежної безпеки, у т.ч., в умовах воєнного стану.
Основні пріоритети розвитку: - реалізація державної політики на місцевому рівні у сфері цивільного захисту з метою захисту населення і територій громади від надзвичайних ситуацій техногенного, природного, соціального, воєнного характеру та їх наслідків; - забезпечення гарантованого Конституцією України права громадян на захист їх життя і здоров’я від надзвичайних ситуацій та їх негативних наслідків; - удосконалення механізму взаємодії органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій у процесі здійснення заходів цивільного захисту;
Основні завдання та заходи: - виконання «Цільової програми захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного, природного, соціального та воєнного характеру Білоцерківської міської територіальної громади на 2023 – 2025 роки»; - поповнення фонду захисних споруд цивільного захисту; - будівництво місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення населення громади про загрозу та виникнення надзвичайних ситуацій та забезпечення його функціонування; - створення і накопичення матеріального резерву для запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій на території громади; - здійснення контролю за створенням суб’єктами господарювання громади матеріального резерву для ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій та його поповненням у разі використання; - завершення капітального ремонту захисної споруди цивільного захисту - заглибленого пункту управління міського голови, керівника цивільного захисту громади; - навчання населення щодо підготовки та дій у разі виникнення надзвичайної ситуації, використовуючи різні форми навчання та тренувань; - забезпечення розрахунково-аналітичної групи засобами радіаційної і хімічної розвідки; - забезпечення функціонування локальних систем оповіщення хімічно небезпечних об’єктів громади; - проведення радіаційної і хімічної розвідки у разі аварій та пожеж на підприємствах, що використовують у виробництві хімічно небезпечні речовини; - забезпечення належного протипожежного стану підприємств, установ та закладів комунальної власності громади (облаштування систем протипожежної сигналізації в комунальних закладах освіти та охорони здоров’я, обробка вогнетривким розчином 42 дерев’яних конструкцій горищ комунальних закладів освіти тощо); - проведення профілактичних та практичних заходів у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, навчання населення щодо поведінки та дій у разі виникнення надзвичайних ситуацій, формування культури безпеки життєдіяльності населення в умовах воєнного стану; - забезпечення засобами індивідуального захисту населення громади, яке потрапляє до зон прогнозованого хімічного забруднення; - створення та функціонування рятувальних постів, встановлення попереджувальних знаків на водних об’єктах громади, проведення занять з учнями загальноосвітніх шкіл, інформування населення щодо дотримування правил поведінки на воді, що сприятиме збереженню життя і здоров’я громадян під час їх відпочинку поблизу та на водних об’єктах; - створення нових, відновлення діяльності та подальший розвиток підрозділів місцевої пожежної охорони.
3.2. Фінансові та матеріальні ресурси громади
3.2.1. Бюджетна політика
Головна мета: забезпечення економічного зростання при формуванні бюджету громади та спрямування коштів на фінансування пріоритетних напрямків соціальноекономічного та культурного розвитку громади, покриття додаткових витрат, пов'язаних з дією воєнного стану.
Основні пріоритети розвитку: - зміцнення фінансової спроможності бюджету Білоцерківської міської територіальної громади шляхом забезпечення виконання бюджету у відповідності до затверджених показників та пріоритетних напрямів соціально-економічного та культурного розвитку громади; - здійснення додаткових видатків, що виникають у зв'язку з функціонуванням бюджетної та соціальної сфери громади в особливих умовах воєнного стану; - забезпечення фінансування охорони та безпеки об’єктів інфраструктури, підтримка життєдіяльності громади в умовах воєнного стану; - забезпечення співфінансування перспективних інвестиційних проєктів, реалізація яких передбачає модернізацію інфраструктури громади; - забезпечення прозорості та підзвітності, контролю за дотриманням бюджетного законодавства на кожній стадії бюджетного процесу, а також максимально відкритого доступу мешканців до інформації про бюджет громади; - в окремих випадках (в умовах воєнного стану) надавати міжбюджетний трансферт державному бюджету на видатки передбачені чинним законодавством України.
Основні завдання та заходи: - формування збалансованого бюджету громади у відповідності до чинного законодавства України; - реалізація заходів з підтримки фінансової стабільності бюджету громади, зокрема, в умовах воєнного стану; - реалізація заходів щодо наповнення бюджету громади достатніми фінансовими ресурсами із врахуванням показників соціально-економічного та культурного розвитку і наявної бази оподаткування, розробка заходів щодо додаткових надходжень до бюджету громади; - пріоритетність здійснення видатків: на безпеку і оборону, на здійснення заходів правового режиму воєнного стану, соціальні видатки і захищені статті бюджету; - проведення системної роботи щодо покращення платіжної дисципліни, виявлення та усунення негативних чинників, що несприятливо впливають на рівень надходжень податків, зборів і обов’язкових платежів до бюджету громади; - реалізація інформаційних технологій та автоматизація процесів у сфері управління фінансами в інформаційно-аналітичній системі «LOGICA». 43
3.2.2. Самоврядний контроль
Головна мета: організація та контроль за дотриманням підприємствами, установами, організаціями (незалежно від форми власності), громадянами України, іноземними громадянами, особами без громадянства, а також іноземними юридичними особами земельного законодавства, цільовим використання земель, своєчасним приведенням, тимчасово зайнятих ділянок у стан, придатний для використання за призначенням в межах визначених чинним законодавством України.
Основні пріоритети розвитку: - виявлення порушень земельного законодавства України; - контроль в частині використання земельних ділянок комунальної власності, повноти нарахування та сплати орендної плати, земельного податку, плати за земельний сервітут.
Основні завдання та заходи: - усунення виявлених порушень земельного законодавства у сфері використання та охорони земель громади; - проведення планових та позапланових заходів самоврядного контролю; - здійснення претензійно-позовної роботи, постійного контролю за використанням та охороною земель громади; - стягнення збитків (упущеної вигоди), заборгованостей.
3.2.3. Управління майном комунальної власності
Головна мета: належне утримання і збереження комунального майна, створення умов для його ефективного використання.
Основні пріоритети розвитку: - реалізація державної та місцевої політики в галузі управління майном комунальної власності громади; - впровадження і використання інноваційних механізмів та інструментів, спрямованих на підвищення ефективності використання комунального майна; - виконання дохідної частини місцевого бюджету в частині надходжень коштів від приватизації та оренди об'єктів комунальної власності громади; - забезпечення прозорості діяльності виконавчих органів міської ради в питаннях управління комунальним майном; - здійснення постійного контролю за використанням матеріальних ресурсів підприємств, установ, організацій та закладів комунальної власності громади; - ефективне управління комунальним майном громади.
Основні завдання та заходи: - забезпечення інформаційної відкритості процесу відчуження та передачі в оренду майна комунальної власності; - забезпечення цільового використання майна громади; - здійснення контролю за розрахунками орендарів об’єктів комунальної власності громади; - здійснення контролю за своєчасним наповнення дохідної частини бюджету громади; - дотримання порядку списання майна (основних засобів) підприємствами, установами, організаціями комунальної власності громади; - надання в оренду нежитлових приміщень комунальної власності громади та приватизація об’єктів комунальної власності на конкурентних засадах; - супроводження та здійснення контролю за виконанням умов договору концесії від 25 березня 2013 року (ТОВ «Білоцерківвода»).
3.2.4. Публічні закупівлі
Головна мета: забезпечення конкурентного середовища в сфері публічних закупівель з метою економного та раціонального використання бюджетних коштів; швидке та ефективне задоволення потреб у товарах, роботах та послугах, зокрема в умовах дії воєнного стану.
Основні пріоритети розвитку: 44 - оперативне задоволення потреб та забезпечення максимальної прозорості у публічних закупівлях з оптимальним співвідношенням ціни та якості товарів, робіт та послуг; - реалізація державної закупівельної політики, що визначає пріоритетні заходи у сфері закупівель; - підвищення конкурентності закупівель шляхом спрощення та зрозумілості вимог до учасників, щоб забезпечити ефективне та відкрите витрачання коштів.
Основні завдання та заходи: - вживання заходів щодо забезпечення ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, максимальної їх економії під час здійснення закупівель; - забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель відповідно до чинного законодавства України; - своєчасне оприлюднення необхідної інформації у сфері публічних закупівель відповідно до вимог чинного законодавства України.
3.2.5. Система надання адміністративних послуг.
Головна мета: створення доступних та сучасних умов для надання якісних адміністративних послуг жителям громади.
Основні пріоритети розвитку: - створення прозорого і чіткого механізму взаємодії місцевої влади, громадян та суб’єктів підприємницької діяльності; - створення зручних та доступних умов для отримання адміністративних послуг за принципами «єдиного офісу» і «єдиного вікна» для жителів громади, в тому числі, для внутрішньо переміщених осіб; - підвищення рівня прозорості в наданні адміністративних послуг; - спрощення процедур надання адміністративних послуг; - формування клієнтоорієнтованої системи надання адміністративних послуг.
Основні завдання та заходи: - впровадження нових та прогресивних законодавчих ініціатив з метою спрощення процедури отримання адміністративних послуг; - забезпечення високого рівня обслуговування шляхом дотримання затверджених стандартів надання адміністративних послуг; - створення відкритого простору ЦНАП, безбар’єрне, відкрите (некабінетне), комфортне приміщення, адаптоване до потреб різних груп відвідувачів; - впровадження проєкту «Мобільний ЦНАП» для вирішення питань з територіальною доступністю (наявність в громаді 16 віддалених сільських населених пунктів); - розширення переліку адміністративних послуг, що надаються через ЦНАП; - переведення адміністративних послуг в електронну форму для вирішення двох важливих питань: спрощення процесу їх отримання і ліквідація корупційних схем, пов’язаних з їх наданням; - створення Порталу адміністративних послуг Білоцерківської міської територіальної громади.
3.2.6. Споживчий ринок та надання послуг
Головна мета: забезпечення продовольчої безпеки населених пунктів громади, стабільний розвиток внутрішнього ринку споживчих товарів та послуг, задоволення попиту населення на товари, в тому числі, першої необхідності, у повному обсязі, за доступними цінами та належної якості, розширення доступності соціально значимих послуг побутового обслуговування, зростання обсягу роздрібного товарообороту, створення на основі конкуренції сприятливих умов для розвитку місцевого товаровиробника.
Основні пріоритети розвитку: - забезпечення реалізації державної політики у сфері послуг, спрямованої на 45 подальший розвиток підприємницької діяльності та задоволення потреб споживачів у якісних і безпечних товарах та послугах за доступними цінами; - забезпечення продовольчої безпеки громади; -забезпечення стабільного розвитку внутрішнього ринку споживчих товарів та послуг, належного рівня торговельного обслуговування населення; - підвищення рівня активності населення у вирішенні питань захисту своїх прав як споживачів; - забезпечення координації та функціонального регулювання у сфері захисту прав споживачів на території громади; -задоволення попиту населення на споживчі товари і послуги в широкому асортименті та у межах територіальної доступності; - забезпечення достатнього рівня торговельного та побутового обслуговування населення; - стимулювання попиту на товари, що виробляються місцевими товаровиробниками, сприяння їх виходу на споживчий ринок області, а в подальшому, країни, шляхом проведення ярмаркових заходів, відкриття відділів у торговельній мережі тощо; - удосконалення функціонування ринків із продажу продовольчих і непродовольчих товарів за рахунок проведення реконструкції, модернізації матеріально-технічної бази та сприяння залученню на ринки з продажу сільськогосподарської продукції товаровиробників з інших регіонів.
Основні завдання та заходи: - формування сприятливого підприємницького середовища у сфері торгівлі; - трансформація ринків у сучасні торговельно-сервісні комплекси; - оптимізація розвитку і територіального розміщення мережі ресторанного господарства, розвиток об’єктів ресторанного господарства, заснованих на традиціях і рецептурах української національної кухні; - організація спільних рейдів із контролюючими службами громади з ціллю попередження виникнення стихійної торгівлі на вулицях громади, у невстановлених місцях та без відповідних дозвільних документів, а також продаж пива, алкогольних напоїв на розлив у невстановлених місцях, порушення режиму роботи закладами торгівлі та громадського харчування; - створення додаткових торговельних місць для торгівлі сільськогосподарською групою товарів; - сприяння у проведенні на ринках громади реконструкцій та збільшенні торговельних територій; - посилення контролю за дотриманням вимог нормативно-технічної документації з наданням послуг населенню; оформленням куточків для замовників; виконанням заходів щодо забезпечення незахищених категорій населення соціально-необхідними побутовими послугами; - розвиток мережі підприємств торгівлі, побуту та підприємств громадського харчування на території громади згідно з чинним законодавством України; - впровадження сучасних технологій обслуговування населення (торгівля за зразками, каталогами, дистанційна форма продажу, доставка продовольчих, непродовольчих товарів, страв, виготовлених на замовлення підприємствами ресторанного господарства тощо).
3.3. Покращення умов для розвитку економіки громади. Інвестиційна діяльність, розвиток підприємництва, агропромисловий комплекс та міжнародна співпраця.
3.3.1. Підприємництво та регуляторна діяльність
Головна мета: створення найкращих умов для розвитку сильного та конкурентоспроможного сектору малого і середнього підприємництва, забезпечення зайнятості населення, покращення місцевого бізнес-клімату, запровадження інструментів інноваційної діяльності та подальша розбудова мережі інфраструктури підтримки підприємництва в громаді.
Основні пріоритети розвитку: - забезпечення прозорості діяльності місцевої влади, підвищення її професійних якостей, посилення партнерства «влада-громада-бізнес»; - вдосконалення нормативно-правової бази, посилення взаємодії та довіри між головними діючими особами місцевого економічного розвитку; - подальший розвиток інфраструктури підтримки підприємництва, сприяння впровадженню кластерних ініціатив; - сприяння нарощенню експортного потенціалу; - покращення доступу бізнесу до різних джерел фінансування; - покращення іміджу громади, її впізнаваності у зовнішньому середовищі, зокрема, всередині країни та у міжнародному просторі; - підвищення ефективності реалізації державної регуляторної політики в сфері господарської діяльності.
Основні завдання та заходи: - створення на території громади передбачуваного та необтяжливого податкового середовища з метою стимулювання залучення до підприємницької діяльності максимальної кількості жителів громади та ВПО; - активізація роботи Координаційної ради з розвитку підприємництва у взаємодії з місцевим бізнесом, рівне відношення до усіх суб’єктів бізнесу, впровадження альтернативних комунікаційних форматів; - відкриття в громаді Центру підтримки підприємців «Дія Бізнес» - платформи для підприємців, яка має сприяти розвитку ділової активності у ході реалізації проєкту «Реконструкція нежитлової будівлі (незавершене будівництво) під адміністративну будівлю з розміщенням центру надання адміністративних та соціальних послуг (в форматі «Прозорий офіс») по вул. Театральна, 5 в м. Біла Церква, Київської області; - розширення мережі об’єктів інфраструктури підтримки підприємництва шляхом залучення коштів на впровадження проєкту створення в місті Біла Церква мультифункціонального Інноваційного хабу «Creative Space» відповідно до Концепції, розробленої в співпраці з Проєктом «EU4Business: конкурентоспроможність та інтернаціоналізація МСП», що реалізується представництвом GIZ в Україні ; - проведення онлайн та офлайн тренінгів для підприємців громади щодо підготовки грантових заявок для одержання фінансування (в тому числі і грантового) на відкриття та відновлення бізнесу; - підтримка стартап-проєктів підприємців початківців, проведення конкурсів бізнесідей; - організація школи розвитку експорту для підприємців громади, проведення навчань, консультації та воркшопів для виведення бізнесу громади на закордонні ринки; - підтримка кластерних ініціатив, проведення публічних заходів освітнього характеру щодо ефективності кластеризації бізнесу громади, участь у регіональних, національних та міжнародних публічних заходах для просування кластерів та акумуляції прогресивного досвіду; - розробка та впровадження заходів підтримки розвитку соціального підприємництва, проведення навчання, консультацій та семінарів; - впровадження заходів з підтримки жіночого підприємництва; 47 - розміщення актуальної інформації про грантові та державні програми підтримки МСП, інші заходи стимулювання підприємців; - отримання даних та візуалізованої аналітики про реальний стан економіки громади за допомогою програмного засобу «Економічний профайл Білоцерківської міської територіальної громади»; - реалізація принципу «Живемо у громаді – заробляємо у громаді – витрачаємо у громаді» як підґрунтя для конкурентоздатності місцевої економіки і стабілізації ринку праці у повоєнний період; - планування діяльності з підготовки проєктів регуляторних актів у відповідності до вимог чинного законодавства України, вчасне внесення відповідних проєктів рішень на розгляд сесії міської ради та виконавчого комітету; - проведення перегляду регуляторних актів, які були видані Білоцерківською міською радою та її виконавчим комітетом;
3.3.2. Розвиток агропромислового комплексу
Головна мета: створення в громаді конкурентоспроможного, експортноорієнтованого сільського господарства, забезпечення продовольчої безпеки громади, зростання виробництва конкурентоспроможних харчових продуктів відповідно до міжнародних стандартів безпечності та якості, зростання частки продукції з високою доданою вартістю, що диверсифікує експортний портфель аграріїв, просування нових експортних товарів.
Основні пріоритети розвитку галузі: - сприяння реалізації заходів державної та регіональної політики у сфері розвитку сільського господарства, державних і регіональних програм підтримки аграрного бізнесу; - забезпечення раціонального використання природно-ресурсного та наукового потенціалу громади; - сприяння розвитку галузі землеробства (в тому числі органічного) та розвиток глибокої переробки сільськогосподарської продукції; - сприяння розвитку тваринництва, в т. ч. бджільництва, на території громади; - підвищення рівня самозайнятості сільського населення, перш за все молоді, яка проживає на сільських територіях, зростання рівня доходів сільського населення; - забезпечення інформаційними, консультаційними та дорадчими послугами сільського населення та агровиробників громади, підтримка розвитку сільськогосподарської кооперації.
Основні завдання і заходи: - моніторинг ефективного використання землі в якості виробничого ресурсу і активу, створення сприятливих умов для відкритої і прозорої оренди державних і комунальних земель; - опрацювання інформації щодо посівних площ сільськогосподарських культур, валового збору та урожайності сільськогосподарських культур в межах громади; - підтримка галузей садівництва та ягідництва, сприяння розвитку мережі підприємств, що спеціалізуються на заготівлі, переробці та зберіганні плодів, горіхів і ягід, виготовленню виробів з них; - моніторинг і залучення проєктів міжнародної технічної допомоги для формування матеріально-технічної бази сільськогосподарських виробників, забезпечення добривами та насінням; - впровадження надання дорадчих послуг на території громади у співпраці з міжнародними донорськими організаціями; - освоєння нових виробництв, розвиток альтернативних видів економічної діяльності у сільській місцевості для отримання додаткових джерел доходу; - підтримка та сприяння розвитку сімейних фермерських господарств, трансформації особистих селянських господарств у сімейні фермерські господарства та сільськогосподарські кооперативи; - удосконалення і розширення системи продовольчих ринків у громаді, забезпечення 48 їх сучасними облаштованими торговельними місцями; - організація і проведення виставково-ярмаркової діяльності задля підвищення впізнаваності конкурентоспроможності сільськогосподарських виробників в межах громади та виходу на нові ринки збуту; - впровадження заходів із заохочення сільського населення щодо вирощування різних видів овочів з впровадження нових сортів, нових інтенсивних технологій; - проведення просвітницької роботи щодо кліматичних змін, популяризації кліматично дружньої поведінки; - популяризація інвестування в зелений туризм, сприяння у побудові в громаді агроосель та садиб; - забезпечення подання державної статистичної звітності за формою №6-сільрада (річна) «Звіт про об’єкти погосподарського обліку».
3.3.3. Інвестиційна діяльність
Головна мета: забезпечення привабливого інвестиційного клімату та розвиток інвестиційного потенціалу громади шляхом формування позитивного інвестиційного іміджу на національному та міжнародному рівнях, створення та розвиток належної фінансово-інвестиційної інфраструктури, підтримка та координація впровадження інвестиційних інфраструктурних проєктів з міжнародними фінансовими інституціями.
Основні пріоритети розвитку: - дотримання та забезпечення принципу «влада йде за інвестором» та організація проактивної діяльності щодо залучення інвестицій у громаду; - підтримка прозорого інвестиційного середовища та рівних умов для інвесторів; - просування інвестиційного потенціалу громади, в т. ч. маркетингового забезпечення формування позитивного інвестиційного іміджу; - залучення інвесторів до реалізації актуальних інфраструктурних проєктів, що мають значний вплив на розвиток громади; - впровадження методів, інструментів, механізмів та форм ДПП у реалізації інвестиційних /інфраструктурних проєктів; - залучення державних та міжнародних інвестицій, в тому числі коштів Програм ЄС у соціально-економічний розвиток громади.
Основні завдання та заходи: -забезпечення на території громади передбачуваного податкового середовища з метою стимулювання залучення до підприємницької діяльності жителів громади та активізації інвестиційних процесів; - сприяння залученню інвесторів до індустріальних парків шляхом звільнення від сплати земельного податку за земельні ділянки, що входять до складу території індустріальних парків, включених до Реєстру індустріальних парків, нормативну грошову оцінку яких проведено, що використовуються ініціаторами створення індустріального парку, керуючою компанією індустріального парку та його учасниками; - створення інвестиційної платформи Білоцерківської міської територіальної громади, формування та наповнення бази даних про перелік інвестиційних об’єктів та майданчиків Білоцерківської міської територіальної громади, опрацювання інвестиційних карток на земельні ділянки «greenfield» та «brownfiеld»; - забезпечення виготовлення актуального Інвестиційного паспорту Білоцерківської міської територіальної громади та інвестиційного буклету; - підтримка функціонування в актуальному стані Телеграм чат-боту «Бізнеснерухомість. Біла Церква»; - сприяння впізнаваності та створенню позитивного інвестиційного іміджу громади на національному та міжнародному рівнях за рахунок прийняття участі в різних рейтингах конкурентоспроможності громади, проведення процедури отримання інвестиційного і кредитного рейтингу громади; - виготовлення та розповсюдження промоційних матеріалів (інвестиційних паспортів, інвестиційних буклетів, каталогів, блокнотів, брендованої продукції, відеороликів, 49 логототипів, онлайнреклами); - підготовка проєктів регіонального (місцевого) розвитку для подання на розгляд для фінансування за кошти Державного фонду регіонального розвитку, інших державних програм відновлення України, бюджетної підтримки ЄС та інших не заборонених чинним законодавством України джерел; - подальша участь у Глобальній програмі з екоіндустріальних парків (GEIPP) та впровадження пілотного проєкту на базі КП БМР «Білоцерківський вантажний авіаційний комплекс»; - просування проєкту створення Міжнародного аеропорту «Біла Церква» з мультимодальною інфраструктурою для вантажних і пасажирських авіаперевезень; - сприяння формуванню інноваційних кластерів та координаційних рад кластерів, впровадження проєкту створення багатофункціонального інноваційного ХАБу «Creative Space»; - створення сприятливих умов для розвитку ІТ середовища як інфраструктурного елемента просування, популяризації високотехнологічної інвестиційної діяльності в громаді.
3.3.4. Проєктна діяльність та співпраця з міжнародними інституціям
Головна мета: подальший пошук партерів для довгострокової співпраці в нових проєктах місцевого економічного розвитку з міжнародними організаціями, участь в різнобічних Програмах ЄС, поглиблення співпраці з муніципалітетами європейських країн, супровід діючих проєктів міжнародного партнерства.
Основні пріоритети розвитку: - впровадження державної політики у сфері євроінтеграції, інформування щодо можливостей статусу кандидата на членство в ЄС, єдиного ринку та стандартизованої системи законів, що діють у всіх державах ЄС; - залучення кредитних, грантових коштів, коштів індивідуальних інвесторів та інвестиційних/кредитних коштів міжнародних фінансових організацій та фондів для реалізації інвестиційних, інфраструктурних проєктів та проєктів відновлення в громаді; - пошук муніципалітетів-партнерів в країнах Європейського союзу та інших країнах, привабливих для отримання позитивного досвіду активного місцевого економічного розвитку, опрацювання та укладання угод про партнерство.
Основні завдання та заходи: - моніторинг проєктів, грантів та можливих програм співпраці громади з міжнародними фінансовими інституціями та європейськими муніципалітетами; - укладання меморандумів про співпрацю з міжнародними організаціями, що здійснюють свою діяльність у сфері місцевого економічного розвитку та гуманітарної допомоги; - підготовка та укладання угод про партнерство з муніципалітетами країн Європейського союзу та інших країн, привабливих для отримання позитивного досвіду активного місцевого економічного розвитку, - підтримка, координація, супроводження діючих проєктів співпраці з міжнародними організаціями, що здійснюють свою діяльність у сфері місцевого економічного розвитку, культурних зв’язків та молодіжного обміну; - проведення заходів на тему європейської інтеграції, зокрема, організація і проведення урочистих заходів в рамках Дня Європи в Україні; - проведення тренінгів для структурних підрозділів, комунальних підприємств та громадських організацій по написанню проєктів на грантові конкурси; - організація заходів з прийому офіційних делегацій та бізнес-місій з партнерських та дружніх міст і регіонів, представників дипломатичного корпусу та міжнародних організацій, в т.ч. під час відзначення Дня міста, урочистих заходів і особливих подій.
3.4. Інфраструктурний розвиток
3.4.1. Житлово-комунальне та дорожнє господарство, благоустрій, охорона навколишнього природного середовища та енергоефективність
Головна мета: забезпечення надійного функціонування житлово-комунального господарства, підвищення якості надання житлово-комунальних та транспортних послуг населенню громади, ефективне та раціональне використання енергоресурсів, впровадження енергозберігаючих технологій, зокрема, у бюджетній сфері, забезпечення екологічно безпечного навколишнього середовища для життя та здоров’я населення громади, зменшення рівня техногенного навантаження на довкілля, зменшення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря, підвищення рівня безпеки руху пасажирів, зниження рівня викидів СО2, зменшення ДТП та смертності на дорогах.
Основні пріоритети розвитку: - забезпечення впровадження державної політики в сфері надання житловокомунальних та транспортних послуг жителям громади; - покращення якості надання житлових та комунальних послуг; - контроль за станом благоустрою території; - здійснення контролю за використанням і охороною вод та відтворенням водних ресурсів; - здійснення контролю за дотриманням вимог чинного законодавства про охорону атмосферного повітря підприємствами, установами, організаціями міста, будівництво полігону для твердих побутових відходів; - впровадження енергоефективних заходів у закладах бюджетної сфери, комунального господарства та житловому фонді громади; - підвищення рівня громадської безпеки; - зниження ДТП та смертності на дорогах; - зниження рівня викидів СО2; - впровадження Інтегрованого управління водними ресурсами за басейновим принципом у співпраці з Басейновою Радою річки Рось; - ефективне природокористування, екологічна безпека та охорона навколишнього природного середовища; - екологічне виховання населення громади.
Основні завдання та заходи: - приведення головних об’єктів дорожньо-мостового господарства до вимог та стандартів ДСТУ та нормативно-правових актів України; - безпека та раціональна організація дорожнього руху, створення комфортних та безпечних умов пересування всім учасникам дорожнього руху; - ремонт та утримання технічних засобів регулювання дорожнього руху, штучних споруд, мостів, доріг та інших об’єктів дорожньої інфраструктури громади; - забезпечення належного зовнішнього освітлення, реконструкція мереж; - ремонт місць очікування громадського транспорту та встановлення нових; - розвиток велосипедної інфраструктури; - облаштування майданчиків для паркування; - будівництво інженерних мереж зливової каналізації та дренажу; - санітарне очищення територій, збереження об’єктів загального користування, а також природних ландшафтів, інших природних комплексів і об’єктів; - створення рекреаційних зон відпочинку та культурних осередків для жителів громади та туристів; - проведення капітального ремонту житлового фонду громади; - капітальний ремонт, реконструкція, заміна ліфтового господарства; - капітальний ремонт та модернізація закладів бюджетної сфери з метою зниження енергоспоживання; - модернізація системи тепло забезпечення, в т.ч. автоматичне балансування та регулювання, заміна застарілих теплових пунктів на сучасні індивідуальні теплові пункти; 51 - реалізація пілотних проєктів у сфері ЖКГ, спрямованих на удосконалення системи управління житловим фондом, скорочення питомих показників використання енергетичних і матеріальних ресурсів, у тому числі щодо впровадження альтернативних джерел та видів палива; - відновлення та удосконалення існуючих систем протипожежного захисту будинків підвищеної поверховості; - заходи по покращенню гідрологічного режиму та санітарно-екологічного стану водних об’єктів; - роботи по реконструкції мереж міської зливової каналізації та будівництво локальних очисних споруд; - запобігання забрудненню підземних та поверхневих вод промисловими підприємствами громади; - комплекс санітарно-екологічних робіт на території рекреаційних зон та місць відпочинку на воді; - впровадження заходів по зменшенню негативного впливу стоків на якість поверхневих вод та захист територій від шкідливої дії води; - зменшення викидів забруднюючих речовин в атмосферу від стаціонарних джерел викидів за рахунок впровадження заходів по охороні атмосферного повітря на промислових підприємствах міста; - впровадження заходів щодо зниження рівня забруднення атмосферного повітря з урахуванням можливостей новітніх технологій; - будівництво окружної дороги та впровадження заходів по зменшенню викидів від автотранспорту; - впровадження системи роздільного збору твердих побутових відходів на території міста; - удосконалення технологічних процесів з метою зменшення утворення промислових відходів; - використання та утилізація відходів виробництва на промислових підприємствах, впровадження нових і вдосконалення діючих технологій по утилізації відходів; - забезпечення охорони громадського порядку та громадської безпеки шляхом встановлення сучасних систем безпеки, застосування засобів зовнішнього контролю (спостереження) та організації швидкого реагування на правопорушення,в т.ч. розбудова системи відео і аудіоспостереження та відео і аудіоаналітики ІСВСА «БМ Біла Церква»; - забезпечення можливостей жителів приєднаних населених пунктів отримати допомогу при зверненні в ЦОР.
3.4.2. Містобудівна політика. Земельні відносини
Головна мета: створення високоефективної територіальної збалансованої системи землекористування в громаді, включаючи підвищення цінності земельних ресурсів, вдосконалення структури земельного фонду, поліпшення його інвестиційної привабливості, збільшення дохідності, просторове планування громади з використанням новітніх підходів, раціоналізація та економія трудових і матеріальних ресурсів громади, створення комфортного середовища на території територіальної громади.
Основні пріоритети розвитку: - розроблення містобудівної документації для подальшого розвитку громади; - удосконалення механізму державного регулювання процесу оновлення містобудівної документації; - поліпшення екологічного стану середовища; - просторове планування громади з використанням новітніх підходів та інструментів планування міського розвитку; - збереження, створення та відновлення рекреаційних, природоохоронних, оздоровчих територій та об’єктів, ландшафтів, лісів, парків, скверів, окремих зелених насаджень; - ведення містобудівного кадастру; - ведення земельного кадастру, моніторинг земель, здійснення землеустрою; 52 - відновлення та реконструкція історичних пам’яток громади, покращення естетичного вигляду міста; - організація комплексної забудови територій громади; - реконструкція існуючої забудови; - виготовлення проєкту землеустрою, щодо встановлення (зміни) меж громади;
Основні завдання та заходи: - розроблення комплексного плану просторового розвитку території громади; - розроблення генеральних планів населених пунктів громади; - внесення змін до генеральних планів населених пунктів громади; - розроблення детальних планів населених пунктів громади та внесення змін до них; - проведення архітектурних містобудівних конкурсів на краще концептуальне рішення реконструкції парків, скверів, майданів, площ, вулиць, бульварів, проспектів, пляжів, рекреаційних зон, набережних міста Біла Церква та громади; - виготовлення ескізних проєктів (паспортів) парків, скверів, майданів, площ, вулиць, бульварів, проспектів, пляжів, рекреаційних зон, набережних міста Біла Церква та громади; - розміщення соціальної реклами; - оновлення та модернізація геоінформаційної системи містобудівного кадастру; - обробка та завантаження наборів даних до баз даних містобудівного кадастру; - створення та забезпечення функціонування єдиної геоінформаційної системи громади; - добір та підготовка земельних ділянок комунальній власності окремими лотами для їх продажу або прав на них (оренди, суперфіцію, емфітевзис) на конкурентних засадах (на земельних торгах), організація проведення земельних торгів, оформлення договорів купівліпродажу, оренди, суперфіцію земельних ділянок; - організація виконання робіт з інвентаризації земель.
3.4.3. Розвиток громадського пасажирського транспорту Головна мета: забезпечення стійкого розвитку транспортної системи для підвищення рівня якості надання послуг громадського пасажирського транспорту, забезпечення населення громади регулярними та якісними пасажирськими перевезеннями.
Основні пріоритети розвитку: - відповідність рівня комфорту пасажирських перевезень сучасним вимогам; - високий рівень безпеки пасажирських перевезень; - захист прав споживачів при отриманні послуги пасажирських перевезень; - створення рівних умов для господарської діяльності підприємств-перевізників незалежно від форм власності; - обмеження монополізму та розвиток конкуренції у сфері надання послуг з перевезень пасажирів; - збільшення об’ємів пасажирських перевезень громадським транспортом.
Основні завдання та заходи: - розвиток екологічно чистого комунального транспорту; - оптимізація схеми руху автобусної мережі; - розвиток та підтримка комунального підприємства Білоцерківської міської ради «Тролейбусне управління»; - створення автовокзальних комплексів на в’їздах в місто; - продовження роботи по заміні рухомого складу автотранспортних підприємств згідно інвестиційних зобов’язань; - оснащення пасажирського транспорту сучасними інформаційними системами та автоматизованими системами управління, контролю та диспетчеризації; - забезпечення доступності громадян з обмеженими фізичними можливостями до транспорту та транспортної інфраструктури; - забезпечення виконання перевезень пільгових категорій громадян у відповідності з вимогами чинного законодавства; - підвищення якості транспортних послуг та рівня безпеки перевезень на 53 пасажирському транспорті; - забезпечення маршрутів громадського транспорту необхідною інфраструктурою, а саме: автопавільйонами, інформаційним забезпеченням, утримання їх в належному технічному та санітарному стані; - досягнення максимального балансу інтересів пасажирів та перевізників громади шляхом оптимізації тарифної політики; - удосконалення системи оплати проїзду у міському та приміському транспорті, запровадження безготівкового розрахунку за проїзд; - впровадження та використання електронних сервісів; - облаштування на зупинках громадського транспорту електронних інформаційних табло.
3.5. Створення умов для покращення якості життя
3.5.1. Охорона здоров’я
Головна мета: забезпечення надання пацієнтам повноцінної високоякісної медичної допомоги на усіх ланках, з орієнтацією на запобігання захворюванням, підвищення показників якості та тривалості життя.
Основні пріоритети розвитку: - створення провідної, конкурентоспроможної, доступної мережі закладів охорони здоров'я для населення громади, що надає комплексну кваліфіковану медичну допомогу, шляхом впровадження інноваційних технологій і міжнародних стандартів на засадах доказової медицини і досягненнях науки; - забезпечення широкого спектру якісних медичних послуг, спрямованих на зміцнення здоров'я населення, профілактику, точну діагностику і ефективне лікування захворювань для зміцнення і відновлення здоров’я; - забезпечення максимального укомплектування сучасним медичним обладнанням закладів охорони здоров'я; - впровадження інформатизації медичної галузі; - виконання протиепідемічних заходів з метою попередження інфекційної захворюваності; - розширення співпраці з вітчизняними та міжнародними партнерами в галузі медицини; - розширення спроможності комунальних закладів охорони здоров’я з психологічної та фізичної реабілітації постраждалих від збройної агресії російської федерації; - виконання заходів Всеукраїнської програми ментального здоров'я за ініціативи Олени Зеленської "ТИ ЯК?" - підвищення кваліфікації медичного персоналу шляхом безперервного професійного розвитку; - удосконалення організації управління закладів охорони здоров'я шляхом введення методології менеджменту (управління якістю, аналіз основних ресурсів: кадровий менеджмент, фармацевтичний менеджмент, фінансово-економічний менеджмент); - популяризація здорового способу життя.
Основні завдання та заходи: - реалізація державної політики у сфері державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення за Програмою медичних гарантій в межах договорів між надавачем та НСЗУ; - зміцнення, розширення та покращення послуг надання медичної допомоги населенню; - приведення закладів охорони здоров’я у відповідність до сучасних потреб: проведення реконструкцій та капітального ремонту приміщень та інфраструктури, оновлення їх матеріально-технічної бази, придбання діагностичного та лікувального обладнання; - подальше запровадження нових підходів до організації роботи закладів охорони 54 здоров’я та їх фінансового забезпечення; - забезпечення епідемічного благополуччя населення шляхом зниження рівня захворюваності на керовані інфекції шляхом широкого застосування імунопрофілактики; - забезпечення виконання державних програм і програм громади, спрямованих на поліпшення показників здоров’я населення, стабілізацію ситуації; - посилення кадрового потенціалу, забезпечення його розвитку та ефективного використання; - проведення спільної роботи з іншими закладами охорони здоров'я, спрямованої на підвищення якості та ефективності надання медичних послуг; - вдосконалення системи охорони здоров’я громади щодо викликів, пов’язаних з спалахами інфекційних захворювань, пандеміями тощо; - приведення до потреб мешканців громади функціонування закладів охорони здоров'я та їх підрозділів для надання медичної, паліативної, реабілітаційної та інших видів допомоги з урахуванням стандартів їх доступності; - подальше удосконалення медичної інформаційної системи в закладах охорони здоров'я, розширення процесів цифровізації, скорочення паперового документообігу. - ефективне стратегічне, тактичне та оперативне управління закладами охорони здоров'я; - стимулювання медичного персоналу до підвищення професійного рівня шляхом самонавчання завдяки доступу до інтернет ресурсів та проходження курсів тематичного удосконалення; - підвищення рівня обізнаності пацієнтської та лікарської громади з можливостями та перевагами сучасного амбулаторної медичної допомоги у порівнянні із стаціонарними технологіями лікування, популяризацію амбулаторних медичних послуг.
3.5.2. Освіта
Головна мета: забезпечення рівного доступу до якісної освіти, упровадження нового її змісту, заснованого на формуванні ключових компетентностей, які є основою для успішної самореалізації учня як особистості; сприяння реалізації фахових та інтелектуальних напрацювань педагогів та здобувачів освіти, модернізації умов, які впливають на якість освітнього процесу, подальшого удосконалення форм і методів навчання й виховання.
Основні пріоритети розвитку: - охорона дитинства, захист прав дітей; - створення безпечного і безбар̓єрного освітнього середовища в закладі для всіх учасників освітнього процесу в умовах воєнного і повоєнного стану; - забезпечення заходів протипожежного захисту закладів освіти та дотримання в них санітарно-гігієнічних умов, будівельних норм тощо для захисту життя і здоров’я учасників освітнього процесу; - ефективне функціонування системи національно-патріотичного і військовопатріотичного виховання дітей та учнівської молоді громади; - організація якісного здорового харчування дітей у закладах дошкільної та загальної середньої освіти; - підвищення суспільного статусу та соціального забезпечення педагогічних і непедагогічних працівників галузі освіти громади; - послідовне зміцнення матеріально-технічної бази закладів загальної середньої, дошкільної та позашкільної освіти, інклюзивно-ресурсних центрів, центру професійного розвитку педагогічних працівників; - оновлення навчально-комп'ютерних комплексів і телекомунікаційних засобів у закладах освіти громади, забезпечення безперебійним і швидкісним інтернетом; - створення умов для 100% охоплення дошкільним суспільним вихованням дітей до 5 років; - розвиток мережі інклюзивних груп і класів у закладах дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти; 55 - продовження модернізації освітньої галузі відповідно до вимог чинного законодавства України та демографічної ситуації в громаді; - розвиток руху лідерів учнівського самоврядування; - збереження мережі гуртків і закладів позашкільної освіти громади; - відкритість і прозорість моделі державно-громадського управління системою освіти громади.
Основні завдання та заходи: - продовження ремонтних робіт, реконструкцій та облаштування найпростіших укриттів, у тому числі модульних, комунальних закладів освіти громади; - закупівля сучасного обладнання для медичних кабінетів комунальних закладів системи освіти; -завершення процесу ліцензування медичних кабінетів комунальних закладів системи освіти; - продовження модернізації мережі закладів дошкільної та загальної середньої освіти відповідно до чинного законодавства та демографічної ситуації в громаді, а саме: внесення змін до статуту Ліцею «Перша Білоцерківська гімназія» щодо надання статусу ліцеюгімназії, реорганізація Терезинської гімназії-початкової школи в Терезинську опорну гімназію-початкову школу з внутрішнім дошкільним підрозділом шляхом злиттяприєднання Глушківської гімназії-початкової школи та Скребишівської гімназії-початкової школи, реорганізація шляхом злиття Білоцерківського ліцею-гімназії з інституційними формами навчання № 1 з Білоцерківським ліцеєм-гімназією з інституційними формами навчання № 2, реорганізація шляхом злиття-приєднання до Дроздівської гімназії-початкової школи Дроздівського закладу дошкільної освіти «Калинка»; - придбання шкільного автобуса шляхом співфінансування для Терезинської опорної гімназії-початкової школи; - підвищення кваліфікації кухарів закладів дошкільної і загальної середньої освіти громади в межах реформи харчування; - завершення будівництва їдальні Білоцерківського академічного ліцею «Вектор»- гімназії № 18 Білоцерківської міської ради Київської області; - здійснення капітальних ремонтів харчоблоків та їдалень комунальних закладів дошкільної і загальної середньої освіти; - завершення встановлення систем протипожежної сигналізації, блискавкозахисту, здійснення вогнезахисної обробки дерев’яних конструкцій та інших заходів безпеки; - оновлення матеріально-технічної бази комунальних закладів освіти, зокрема закупівля обладнання для навчальних кабінетів, комп’ютерної техніки, посуду, обладнання і меблів для харчоблоків тощо; - ремонт спортивних й актових залів, дахів, огорожі, вхідних груп комунальних закладів освіти, майданчиків/альтанок закладів дошкільної освіти; - ремонт асфальтного покриття територій комунальних закладів освіти, оздоблення його бруківкою; - ремонт та облаштування внутрішніх вбиралень комунальних закладів освіти, у тому числі для дітей з інвалідністю; - забезпечення заходів з архітектурної доступності-безбар̓єрності в комунальних закладах освіти; - уведення в штатні розписи закладів освіти за кошти місцевого бюджету ставок персоналу з обслуговування комп'ютерної техніки; - преміювання здобувачів освіти закладів загальної середньої та позашкільної освіти, дитячо-юнацьких спортивних шкіл за перемоги на обласних, всеукраїнських, міжнародних змаганнях, 200-бальників ЗНО/НМТ та педагогічних працівників і тренерів, які їх підготували.
3.5.3. Соціальний захист
Головна мета: забезпечення реалізації державної політики та місцевих програм з питань соціальної підтримки та надання соціальних послуг вразливим верствам населення, 56 в тому числі постраждалим від воєнних дій.
Основні пріоритети розвитку: - реалізація державних та місцевих програм соціального захисту населення; - надання підтримки ветеранам війни та членам їх сімей; - надання підтримки внутрішньо переміщеним особам; - надання підтримки сім’ям з дітьми; - забезпечення розвитку системи надання соціальних послуг.
Основні завдання та заходи: - надання громадянам (сім’ям з дітьми, малозабезпеченим сім’ям, внутрішньо переміщеним особам) допомог та компенсацій на виконання державних програм в сфері соціального захисту населення; - створення для окремих категорій населення громади (ветеранів війни, внутрішньо переміщених осіб, осіб з інвалідністю, пільговиків) додаткових соціальних гарантій в рамках реалізації місцевих програм в сфері соціального захисту населення; - організаційне забезпечення реалізації функцій в сфері опіки та піклування, облік недієздатних та обмежено дієздатних осіб; - застосування комплексних підходів до надання послуг окремим категоріям громадян (ветеранам війни, внутрішньо переміщеним особам); - надання громадянам окремих видів пільг за рахунок коштів місцевого бюджету; - створення організаційних передумов для початку надання в громаді нових соціальних послуг, розширення переліку соціальних послуг (в першу чергу базових), які надаються в громаді надавачами соціальних послуг комунальної форми власності; - забезпечення ефективного адміністрування процесу надання соціальних послуг (прийом та опрацювання звернень громадян, прийняття рішення про надання або відмову у надання соціальних послуг, інформування заявника та надавача соціальних послуг про прийняте рішення).
3.5.4. Зайнятість населення та трудові відносини
Головна мета: забезпечення регулювання трудових, соціальних, економічних відносин у трудових колективах підприємств, установ та організацій, підвищення рівня оплати праці найманих працівників та легалізації їх праці, захисту прав найманих працівників на безпечні та нешкідливі умови праці.
Основні пріоритети розвитку: - активізація економічної діяльності жителів громади, створення умов для самостійної зайнятості та соціальної підтримки громадян; - сприяння детінізації відносин у сфері зайнятості населення та легалізація доходів від трудової діяльності; - забезпечення конституційного права працездатних осіб на підприємствах, установах та організаціях, що перебувають у комунальній власності громади, на належні та безпечні умови праці; - не допущення заборгованості з виплати заробітної плати; - - організація професійного навчання та перенавчання відповідно до потреб ринку праці; - сприяння самозайнятості населення шляхом стимулювання відкриття власного бізнесу; - розширення можливостей партнерства служби зайнятості з роботодавцями, збереження наявних та стимулювання до створення нових робочих місць.
Основні завдання та заходи: - здійснення повідомної реєстрації колективних договорів і територіальних угод, внесення зауважень та рекомендацій щодо приведення їх положень у відповідність до вимог чинного законодавства; - здійснення системного контролю за додержанням суб’єктами господарювання комунальної форми власності вимог чинного законодавства України з охорони праці з метою запобігання нещасним випадкам та професійним захворюванням; 57 - моніторинг показників заробітної плати та своєчасності її виплати працівникам підприємств, установ, організацій всіх форм власності; - моніторинг випадків виробничого травматизму та травм невиробничого характеру; - поглиблення співпраці органів місцевої виконавчої влади зі службою зайнятості, з об’єднаннями роботодавців, профспілками, іншими громадськими організаціями; - виконання заходів зі збереження ефективно функціонуючих та створення нових робочих місць на підприємствах, в установах та організаціях усіх форм власності; - інформування роботодавців та працівників щодо порядку оформлення трудових відносин та негативних наслідків тіньової зайнятості; - робота комісії з питань забезпечення своєчасності і повноти сплати податків та погашення заборгованості із заробітної плати, своєчасної виплати пенсій та інших соціальних виплат та робочої групи з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення, опрацювання причин виникнення заборгованості з керівниками кожного підприємства-боржника, визначення шляхів та термінів погашення; - забезпечення соціальних гарантій громадян, які тимчасово втратили роботу, розширення можливостей зайнятості шляхом організації громадських та інших робіт тимчасового характеру.
3.5.5. Підтримка сім’ї , захист прав дітей
Головна мета: забезпечення оптимального функціонування цілісної системи соціального та правового захисту дітей у громаді, в тому числі дітей, які постраждали внаслідок воєнних дій в Україні, оптимізація роботи щодо запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, створення умов для реалізації права кожної дитини на виховання у сім’ї, ефективна підтримка сімей, дітей та молоді, які потрапили в складні життєві обставини, розвиток соціальних послуг; створення сприятливих умов для забезпечення громадянського, національно-патріотичного виховання молоді, утвердження здорового способу життя.
Основні пріоритети розвитку: - створення в громаді сприятливих умов та безпечного середовища для забезпечення конституційних прав і свобод дитячого населення громади, в тому числі внутрішньо переміщених дітей із зони проведення бойових дій та тимчасово окупованих територій; - сприяння професійній орієнтації, працевлаштуванню дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа, їх самозайнятості, підвищенню рівня їх конкурентоспроможності та професійного розвитку; - сприяння підвищенню рівня соціальної інтеграції дітей, зокрема дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа, формування їх готовності та уміння діяти самостійно; - сприяння популяризації та утвердженню здорового способу життя дітей, зокрема дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа, дітей, які опинилися в складних життєвих обставинах, організації їх змістовного дозвілля, протидії поширенню у дитячому середовищі соціально небезпечних захворювань, бережливого ставлення до навколишнього природного середовища; - організація навчання вихованців центру соціально-психологічної реабілітації дітей «Злагода», які перебувають в складних життєвих обставинах та мають особливі освітні потреби, згідно з їх особливостями психофізичного розвитку в наближених начальних закладах громади, уникаючи інституалізації таких дітей; - сприяння облаштуванню інфраструктури громади на засадах доступності для батьків з дітьми, забезпечення доступності та пристосованості приміщень служби у справах дітей Білоцерківської міської ради та центру соціально-психологічної реабілітації дітей «Злагода» для всіх категорій населення, в тому числі для осіб з інвалідністю; - цифровізація та інформатизація системи надання послуг у сфері соціального захисту дітей та сімей з дітьми, впровадження системи електронного прийому документів та забезпечення можливості звернення громадян за послугами через онлайн-сервіси; - підвищення кваліфікації працівників; 58 - розширення в громаді мережі дитячих будинків сімейного типу, прийомних сімей, сімей патронатних вихователів з метою реалізації права дітей на виховання в сімʼї та зменшення чисельності дітей, які виховуються у закладах інституційного догляду для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування; - формування в громаді відкритого, дружнього, безпечного до дітей, сприятливого для їх творчості, креативності й ініціативності середовища; - впровадження вітчизняного та зарубіжного досвіду з питань соціально-правового захисту дітей і їх сімей, із залученням інвестицій та грантів у розвиток галузі охорони дитинства; - пріоритетність впровадження сімейних форм влаштування дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та дітей, які опинилися в складних життєвих обставинах, та збереження сім’ї для дітей, які опинилися в складних життєвих обставинах, шляхом якісної та ефективної соціальної підтримки сімей; - розвиток альтернативних сімейних форм виховання дітей, які опинилися в складних життєвих обставинах і залишилися без батьківського піклування, зокрема розширення мережі сімей патронатних вихователів, впровадження наставництва; - зростання в громаді престижу й авторитету сімей усиновителів; - удосконалення механізму взаємодії структурних підрозділів виконавчого комітету з питань захисту прав дітей, профілактики злочинності й правопорушень серед неповнолітніх, соціального супроводу сімей, які опинилися в складних життєвих обставинах; - залучення підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності та господарювання до надання соціальних, реабілітаційних послуг дітям та сім’ям з дітьми, які перебувають в складних життєвих обставинах, запровадження механізму соціального замовлення у цій сфері; - забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа.
Основні завдання та заходи: - запобігання соціальному сирітству, створення умов для всебічного розвитку та виховання дітей з урахуванням пріоритетності впровадження сімейних форм влаштування дітей, зокрема національного усиновлення; - створення в громаді умов для подолання дитячої бездоглядності та безпритульності, реалізації державних гарантій і конституційних прав дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, забезпечення сімейного благополуччя, підтримка родин з дітьми, які опинилися в складних життєвих обставинах; - підтримка та соціалізація дітей з особливими потребами; - вдосконалення контролю служби у справах дітей за дотриманням прав дітей, створення з цією метою при службі інституту інспекторів з охорони дитинства; -зміцнення матеріально-технічної бази служби у справах дітей Білоцерківської міської ради та Білоцерківського міського центру соціальних служб; - приведення штатної чисельності працівників служби у справах дітей Білоцерківської міської ради та Білоцерківського міського центру соціальних служб у відповідність до вимог чинного законодавства України; - капітальний ремонт частини приміщення та зміцнення матеріально-технічної бази центру соціально-психологічної реабілітації дітей «Злагода» з метою використання потужностей закладу для розширення мережі соціальних послуг, які ним надаються, реформування центру «Злагода» в центр соціальної підтримки дітей та сімей; - збереження права на житло 100 % дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування; - проведення ремонту та модернізації, технічного оснащення житла дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб із їх числа за рахунок коштів бюджету громади; - проведення соціально-профілактичної роботи, спрямованої на запобігання потраплянню в складні життєві обставини сімей, дітей та молоді; 59 - виявлення отримувачів соціальних послуг та ведення їх обліку; - здійснення соціального супроводу сімей, дітей та молоді, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують сторонньої допомоги, надання їм соціальних послуг за результатами проведеної оцінки потреб; - організація здійснення наставництва над дитиною, яка проживає у закладах для дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, іншому закладі для дітей; - розбудова місцевої системи запобігання та протидії домашньому насильству; - створення спеціалізованих сервісів для постраждалих осіб від домашнього насильства.
3.5.6. Культура та туризм
Головна мета: забезпечення реалізації в громаді державної політики у сфері культури, утвердження патріотизму, національної єдності та ідентичності, підвищення ролі культури у суспільному розвитку громади, промоція європейських цінностей.
Основні пріоритети розвитку: - розвиток культури української нації; - актуалізація ролі культури як системи цінностей, ресурсу для забезпечення сталого розвитку та консолідації суспільства; - посилення освітнього, інноваційного та комунікаційного потенціалу культури; - охорона культурної спадщини та культурних цінностей, збереження, відтворення та охорона традиційного характеру середовища; - естетичне виховання громадян, передусім дітей та юнацтва; - розвиток мистецької освіти, кадрове забезпечення сфери культури; - розширення та модернізація культурної інфраструктури села; - охорона, заохочення та підтримка культурного розмаїття як одного з найважливіших чинників сталого розвитку держави; - економічна (фінансова), територіальна (фізична), соціальна та інформаційна доступність якісних культурних послуг для кожного; - розвиток державно-приватного партнерства, залучення інвестицій у сферу культури; - забезпечення проведення досліджень у сфері культури; - підвищення престижності у суспільстві професій у сфері культури; - розвиток креативних індустрій; - підтримка та розвиток наявного туристичного потенціалу, розвиток нового туристичного продукту громади, реалізація іміджевих та промоційних заходів, спрямованих на формування позитивного іміджу громади.
Основні завдання та заходи: - формування єдиного культурного простору громади; - створення умов для забезпечення рівного доступу мешканців громади до культурного продукту в незалежності від місця проживання; - збереження і розвиток матеріальної та нематеріальної культурної спадщини; - формування кадрового потенціалу галузі культури; - трансформація та модернізація закладів культури; - підтримка творчих ініціатив, що сприяють створенню культурного продукту, формуванню та просуванню іміджу громади як регіону з самобутньою історичною культурою та потужним творчим потенціалом; - поліпшення рівня культурного обслуговування населення, розширення доступу до культурно-мистецьких надбань; - зростання рівня духовності та патріотизму жителів громади; - розвиток бібліотек як потужних соціокультурних та інформаційних центрів громад з якісно новим рівнем послуг, розширення їх інформаційних можливостей; задоволення інтелектуальних та духовних потреб населення; - розширення та активізація участі колективів в міжнародних, всеукраїнських та обласних конкурсах і фестивалях; - посилення міжвідомчої взаємодії; 60 - розвиток креативних індустрій та культурних стартапів; - покращення інструментів взаємодії органів місцевого самоврядування з місцевим бізнесом у сфері кластеризації туризму в громаді; - розвиток малого та середнього підприємництва, навколо процесів обслуговування відвідувачів (туристів) і забезпечення їх базових потреб; - збільшення кількостей об’єктів туристичного показу, туристичних маршрутів та екскурсій в громаді; -впорядкування пам’яток архітектури, природних об’єктів, ландшафтів і оглядових майданчиків, які можуть бути використані з метою туристичного показу.
3.5.7. Фізична культура, молодь та спорт
Головна мета: реалізація дитячої і молодіжної політики у сфері фізичної культури і спорту, популяризація здорового способу життя, розвиток дитячо-юнацького спорту, створення сприятливих умов для організації активного змістовного дозвілля, забезпечення функціонування та удосконалення мережі закладів фізичної культури і спорту.
Основні пріоритети розвитку: - реалізації першочергових і перспективних заходів, спрямованих на розвиток сфери фізичної культури і спорту, створення умов для забезпечення розвитку олімпійських, не олімпійських видів спорту та спорту інвалідів; - створення умов для активізації участі молоді в громадському житті громади, реалізація молодіжних заходів у галузі неформальної освіти; - подальша системна робота з підтримки сім’ї, забезпечення гендерної рівності, протидії насильства в сім’ї та торгівлі людьми; - забезпечення послугами оздоровлення та відпочинку дітей пільгових категорій; - досягнення всебічної якісної безоплатної позашкільної освіти для дітей та підлітків, розвиток клубної форми роботи з дітьми та молоддю за місцем проживання; - популяризація здорового способу життя; - цифровізація та інформатизація системи надання послуг у сфері соціального захисту молоді; - формування у громаді відкритого, дружнього, безпечного до дітей та молоді середовища, сприятливого для їх творчості, креативності й ініціативності; -залучення інвестицій та грантів для реалізації у громаді державної політики стосовно молоді та сім’ї.
Основні завдання та заходи: - підтримка та розвиток мережі дитячо-юнацьких клубів за місцем проживання, дитячо-юнацьких спортивних шкіл, підтримка спорту вищих досягнень; - оновлення матеріально-технічної бази закладів позашкільної освіти та забезпечення їх сучасним комп’ютерним і мультимедійним, спортивним обладнанням та інвентарем; - відкриття нових дитячо-юнацьких клубів за місцем проживання у центральній частині міста, в районі вул. П. Запорожця, на Залізничному селищі; - забезпечення будівництва сучасних спортивних об’єктів та реконструкції існуючих спортивних споруд, приведення їх у відповідність до потреб населення; - надання необхідної підтримки Молодіжній раді та міській студентській раді у вирішенні питань їх ефективної діяльності; - підтримка та розвиток молодіжної інфраструктури, зокрема інноваційних центрів розвитку для молоді та дітей; - відновлення фінансування програми забезпечення жителів громади муніципальним житлом в частині надання молодіжного житлового пільгового кредитування; - виконання Єдиного календарного плану спортивно-масових та молодіжних заходів; - забезпечення успішної участі спортсменів у змаганнях різного рівня та удосконалення системи їх підготовки до обласних, всеукраїнських та міжнародних змагань; - збільшення кількості громадян, залучених до фізкультурно-оздоровчої та спортивномасової роботи; виконання плану заходів Національної стратегії з оздоровчої рухової активності в Україні на період до 2025 року «Рухова активність – здоровий спосіб життя - 61 здорова нація»; - забезпечення рівного доступу до позашкільної освіти та занять фізичною культурою і спортом людей з особливими потребами; - капітальний ремонт приміщень закладів позашкільної освіти та спортивної інфраструктури; - відновлення роботи ДЗОВ «Лісова казка», створення на її базі простору для відпочинку та оздоровлення дітей, реабілітації осіб, постраждалих внаслідок війни.
3.6. Цифрова трансформація та інформаційна політика громади. Зростання рівня прозорості та підзвітності влади
3.6.1. Цифрова трансформація громади
Головна мета: забезпечення інформаційної прозорості діяльності міської ради, її виконавчих органів, підпорядкованих комунальних підприємств та бюджетних установ, формування ефективної системи муніципального управління на основі запровадження інноваційних інформаційно-комунікаційних технологій електронного урядування; цифровізація та інформатизація діяльності органів місцевого самоврядування, створення зручних і доступних умов для отримання мешканцями громади адміністративних послуг, популяризація державних електронних сервісів.
Основні пріоритети розвитку: - електронна демократія – забезпечення участі громадськості у вирішенні актуальних проблем громади. Електронні сервіси допомагають за декілька кроків ідентифікувати жителя громади та забезпечити вираження його думки. До таких можливостей відносяться електронні консультації, опитування, обговорення, електронні петиції, електронні звернення, громадський бюджет; - безпечна громада – комплекс заходів, що за допомогою цифрових інструментів дозволяють зробити життя мешканців безпечнішим, а також забезпечити правопорядок на вулицях громади. До таких інструментів відносяться камери відеоспостереження, підключені до центру оперативного реагування, датчики і зв'язок між ними, системи з gpsтрекінгом та інше; - розвиток прозорості та підзвітності – одне з ключових завдань на шляху подолання корупції. Цифрові рішення, які роблять процес доступу до інформації зручним і зрозумілим. Відкриті дані – створення реєстрів громади, даних у машиночитаних форматах, які можуть використовуватися для створення сервісів, платформ та інших цифрових продуктів. Їх може використовувати не лише влада, а й журналісти, громадські активісти, бізнес для контролю за діяльністю влади; - геопросторові дані – доступ до інформації в форматі геопросторових даних дозволяє не лише ознайомитися з важливою інформацією на картах, а й використовувати дані для аналізу та прийняття рішень, поєднувати інформацію з різних сфер; - розумна громада – комплекс цифрових рішень, інтернет-речей, мобільних додатків, платформ, які роблять життя мешканців громади більш комфортним, полегшують надання послуг, ознайомлення з інформацією; - диджиталізація процесів – це рішення та заходи, які роблять процес управління громадою ефективнішим, дозволяють посадовцям розвивати цифрові навички, користуватися сучасними цифровими рішеннями, аналізувати та узгоджувати інформацію.
Основні завдання та заходи: - розробка Стратегії цифрової трансформації громади, що буде включати у себе усі сфери життєдіяльності громади; - підвищення рівня цифрової грамотності населення, розповсюдження інформації про навчальні програми; - розробка Положення про геопортал відкритих даних Білоцерківської міської ради; осучаснення існуючих і створення нових модулів на порталі, формування баз даних, наповнення геопорталу; 62 - розвиток відкритих даних громади, збільшення кількості додаткових наборів даних, підвищення якості існуючих; використання відкритих даних для створення програмних продуктів для внутрішнього та зовнішнього використання; проведення щорічного аудиту інформації; - використання сервісів е-демократії: відкрита громада, громадський бюджет, езвернення, е-консультації, е-петиції; поширення інформації серед мешканців про важливість електронного врядування; - підвищення рівня прозорості та підзвітності у рейтингах українських та міжнародних організацій; - поступове впровадження елементів системи «Розумна громада», таких як е-квиток, е-датчики та інших інтернет-речей; - впровадження нового порталу громади відповідно до сучасних вимог, створення чатботу громади, формування сервісу «Кабінет мешканця»; - створення єдиного дата-центру громади, де будуть розміщені сервери органів Білоцерківської міської ради.
3.6.2. Інформаційна політика
Головна мета: забезпечення підвищення якості державного управління, прозорості, відкритості діяльності органів місцевого самоврядування.
Основні пріоритети розвитку: - реалізація державної інформаційної політики; - розвиток інформаційно-технологічних можливостей для комунікації влади та громадськості; - забезпечення публічності регуляторного процесу; - участь громади в реалізації місцевих ініціатив; - вдосконалення системи електронних петицій та сучасних засобів електронної комунікації.
Основні завдання та заходи: - розвиток інформаційного простору; - розвиток демократичного процесу обговорення громадою напрямів використання бюджетних коштів; - створення сприятливих умов для розвитку та активної діяльності інститутів громадянського суспільства; - підвищення активності взаємодії місцевої влади та громади, реалізація прав громадян на участь у формуванні та реалізації місцевої політики, вирішення питань місцевого значення, сприяння громадянській активності.