Донецькою селищною радою розпочато обговорення проєкту Програми підтримки та розвитку молоді Донецької селищної територіальної громади на 2025-2029 роки.
Програма покликана створити умови для підтримки та розвитку молоді в нашій громаді та містить наступні основні аспекти:
Програма є важливим кроком до створення та підтримки сприятливого середовища для молодих людей в громаді.
Термін проведення консультації 15 днів з дня оприлюднення оголошення про проведення обговорення (до 06 вересня включно).
Пропозиції та зауваження до проєкту документа надаються шляхом залишення коментаря користувачами платформи EDEM після авторизації в системі, або в паперовому вигляді (за пред’явленням паспорта громадянина України та інформації щодо реєстрації місця проживання) – шляхом надання пропозицій в структурних підрозділах Донецької селищної ради:
- с-ще Донець, вул. Центральна, 38, відділ культури, молоді та спорту Донецької селищної ради;
- в старостинських округах – офіси старост.
ПРОЄКТ ПРОГРАМИ
підтримки та розвитку молоді Донецької селищної територіальної громади на 2025-2029 роки
ЗМІСТ ПРОГРАМИ
1. Паспорт Програми
2. Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма
3. Визначення мети Програми
4. Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми, обсягів та джерел фінансування, строки та етапи виконання Програми
5. Перелік завдань, заходів Програми та результативні показники
6. Напрями діяльності та заходи Програми
7. Координація та контроль за ходом виконання Програми
8. Додатки до Програми
1. |
Ініціатор розроблення програми |
Донецька селищна рада |
2. |
Дата, номер і назва розпорядчого документа органу виконавчої влади про розроблення програми |
- Бюджетний кодекс України; - п. 22 ч.1 ст. 26, п. 3 ст. 36 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» |
3. |
Розробник Програми |
Відділ культури, молоді та спорту |
4. |
Співрозробники програми |
|
5. |
Відповідальний виконавець Програми |
Відділ культури, молоді та спорту |
6. |
Учасники Програми
|
відділ культури, молоді та спорту, фінансовий відділ, відділ освіти, відділ соціального захисту населення, служба у справах дітей, відділ соціально-економічного розвитку та інвестицій, служба управління персоналом Донецької селищної ради, комунальний заклад "Спортивний клуб "Чемпіон", комунальний заклад «Публічна бібліотека Донецької селищної ради Ізюмського району Харківської області», комунальний заклад початкової музичної освіти «Донецька дитяча музична школа», комунальний заклад початкової музичної освіти «П’ятигірська дитяча музична школа», клубні заклади громади, підприємства, установи та організації незалежно від форми власності, старостинські округи, громадські організації |
7. |
Термін реалізації програми |
2025-2029 роки |
7.1. |
Етапи виконання програми |
І етап – 2025-2027 роки ІІ етап – 2028-2029 роки |
8. |
Перелік місцевих бюджетів, які беруть участь у виконанні програми |
|
9. |
Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідний для реалізації програми, всього, тис. грн. |
|
4. |
у тому числі: |
|
- |
коштів державного бюджету |
0,000 |
- |
коштів обласного бюджету |
0,000
|
- |
коштів місцевого бюджету тис. грн. |
1100,0 |
2. Визначення проблеми на розв’язання якої спрямована Програма
Молодіжна політика неодмінно повинна залишатися одним з найважливіших, пріоритетних напрямів діяльності держави і постійно здійснюватися з урахуванням її можливостей на політичному, соціальному, економічному, законодавчому та організаційному рівнях для створення сприятливих передумов життєвого самовизначення та самореалізації молоді, вирішення їх нагальних проблем, підтримки її інноваційної діяльності та громадської активності.
Внесок молоді у вирішення проблем суспільства визначається значною мірою станом партнерських відносин між органами влади та молоддю. Програма ґрунтується на аналізі проблем розвитку молоді та враховує перспективи розвитку молодіжної політики Донецької селищної територіальної громади. Таким чином, забезпечення ефективної молодіжної політики має базуватися на належному кадровому, фінансовому забезпеченню, розвитку молодіжної інфраструктури та залученню молоді до процесу розроблення й ухвалення рішень і контролю за їх виконанням. Виходячи з того, основні напрями реалізації молодіжної політики на рівні громади є:
|
кадрове забезпечення (навчання фахівців і молодіжних працівників); |
|
належне фінансування молодіжної роботи; |
|
розвиток молодіжної інфраструктури; |
|
залучення молоді до процесу розроблення, ухвалення рішень та контролю за їх виконанням; |
|
створення умов для безпечного та корисного відпочинку молоді, задоволення потреб та організація заходів різного характеру. |
Важливим аспектом у процесі запровадження моделі молодіжної політики на рівні громади є створення дієвої системи збору, обробки інформації й реагування на запити молоді, місцеві молодіжні ініціативи.
Молоді люди є носієм інноваційного потенціалу, мають права і відіграють активну роль в розвитку громади. Молодіжна політика інтегрує в собі усі інші сфери відповідальності по роботі з молоддю: освіта, працевлаштування та ринок праці, культурний розвиток, соціальний захист тощо та передбачає використання існуючої структури і формування нової, якщо її немає, з урахуванням функцій різних відповідальних суб’єктів на рівні громади. Частково функції роботи з молоддю покладені на різні структурні підрозділи Донецької селищної ради, освітні заклади, заклади культури та спорту, тощо.
Напрямки розвитку молоді, які визначені національними та регіональними політиками для розвитку молоді
Указом Президента України від 12 березня 2021 року №94/2021 затверджена «Національна молодіжна стратегія до 2030 року»
Держава визначила основні пріоритети:
безпека |
- підвищення безпечності середовища і посилення життєстійкості молоді; |
здоров'я |
- формування навичок здорового способу життя, розвиток та збереження фізичної культури, культури здорового харчування та психогігієни; |
спроможність |
- залучення молоді до участі у суспільному житті, підвищення її самостійності, конкурентоспроможності, формування у молоді громадянських компетентностей; |
інтегрованість |
- підвищення мобільності, соціальної і культурної інтеграції молоді в суспільне життя України та світу. |
Пріоритети програм розвитку молоді області, району
Рішенням обласної ради від 27 лютого 2020 року затверджено «Стратегію розвитку Харківської області на 2021–2027 роки»
Питання розвитку та реалізації молодіжної політики відображені у операційних цілях стратегії, а саме:
1. Забезпечення гармонійного фізичного та духовного розвитку всіх верств населення і реалізація молодіжної політики через:
|
створення і розбудова спортивної інфраструктури за місцем проживання і у місцях масового відпочинку громадян; |
|
залучення населення до проведення масових фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів, систематичних занять фізкультурою і спортом; |
|
підтримку масового спорту, спорту вищих досягнень, дитячо-юнацького та резервного спорту, у тому числі для людей з інвалідністю; |
|
збереження і розвиток мережі дитячих закладів оздоровлення та відпочинку; |
|
формування сучасного молодіжного та спортивного інформаційного простору; |
|
створення та розбудова сучасних молодіжних просторів; |
|
створення та розбудова закладів культури та мистецтва; |
|
охорону та збереження об’єктів історичної та архітектурної спадщини; |
|
розширення культурних послуг із використанням інформаційних технологій з урахуванням потреб населення різного віку, статі, стану здоров’я; |
|
забезпечення міжнародного співробітництва у сфері молодіжної політики, культури, фізичної культури та спорту. |
2. Інституційне й інфраструктурне забезпечення інноваційної та інвестиційної діяльності, формування регіональної інноваційної системи:
|
створення високоякісної інноваційної інфраструктури, мереж трансферу знань і технологій, які сфокусовані на смарт-спеціалізованих напрямках економіки; |
|
розвиток мережі індустріальних і технологічних парків та кластерів; |
|
підтримка інноваційних стартапів та обдарованої молоді; |
|
сприяння впровадженню інноваційних вітчизняних і закордонних технологій у виробництво; |
|
підтримка розвитку інституцій громадянського суспільства; |
|
посилення інституційної спроможності організації громадського суспільства; |
|
розвиток демократичних інструментів у системі державного управління; |
|
підтримка місцевих громадських ініціатив; |
|
забезпечення міжнародного співробітництва у сфері розвитку громадського суспільства. |
|
створення умов для творчого розвитку особистості, самовдосконалення молоді; |
|
пропагування здорового способу життя; |
|
створення сприятливого середовища для забезпечення зайнятості молоді; |
|
видання та розповсюдження інформаційно-довідкових матеріалів, методичної літератури щодо питань реалізації державної молодіжної політики на регіональному рівні; |
|
формування громадянської позиції та національно-патріотичне виховання; |
|
військово-патріотичне виховання молоді; |
|
розробка, впровадження в практику та популяризації інноваційних, сучасних технологій і методик, доступних для різновікової аудиторії форм роботи з молоддю щодо розширення кола знань з історії України та рідного краю; |
|
сприяння створенню умов для підвищення рівня фізичної підготовки молоді для проходження служби у Збройних Силах України, інших військових формуваннях, у т.ч. шляхом проведення відповідних фізкультурно-спортивних заходів, зокрема етапів Всеукраїнської спартакіади допризовної молоді. |
Аналізуючи результати вивчення потреб молоді можна зробити висновок, що загальнолюдські цінності і проблеми дуже близькі сучасній молоді, молоді хлопці та дівчата, жінки та чоловіки вважають їх актуальними і намагаються знайти шляхи їх вирішення. Переважна більшість проблем молоді - це складові загальних потреб сучасного суспільства.
Для ефективної реалізації молодіжної політики на рівні громади потрібно передбачити:
|
постійну оцінку та моніторинг потреб, зокрема, і гендерних потреб, молоді; |
|
необхідну інфраструктуру молодіжної політики, у тому числі здійснення її організаційного, кадрового та фінансового забезпечення; |
|
забезпечення діяльності молодіжних центрів та просторів; |
|
сприяння формуванню та розвитку інститутів громадянського суспільства; |
|
здійснення оцінки ефективності молодіжної роботи на рівні громади і звітування перед громадою про стан роботи з молоддю; |
|
забезпечення умов молодіжної участі та молодіжного громадського контролю. |
Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма
Молодіжна робота в громаді повинна враховувати інтереси та потреби молоді і, насамперед, формувати не споживацькі настрої в молодіжному середовищі, а активну громадянську позицію молоді та задіяти усі потенційні ресурси. За результатами вивчення потреб молоді визначено проблеми, на розв’язання яких спрямовано Програму.
Проблеми, на розв’язання яких спрямовано Програму:
|
створення умов та здійснення заходів, спрямованих на працевлаштування та самореалізацію молоді; |
|
формування, популяризація та утвердження здорового і безпечного способу життя серед молоді, профілактика негативних явищ у молодіжному середовищі; |
|
набуття молодими людьми знань, навичок та інших компетентностей поза системою освіти, реалізація проектів та проведення заходів з питань розвитку неформальної освіти; |
|
розвиток молодіжної інфраструктури; |
|
формування української громадянської ідентичності, національно-патріотичне виховання молоді, популяризація української культури і народних традицій, залучення молоді до суспільно значущої діяльності; |
|
підтримка ініціатив молоді, створення умов для інтелектуального самовдосконалення, творчого розвитку особистості та духовності, сприяння розвитку їх змістовного дозвілля; |
|
розвиток волонтерської діяльності серед молоді; |
|
активізація залучення молоді до процесів ухвалення рішень. |
Характер зазначених проблем свідчить про високий ступінь їх взаємної обумовленості і визначає нагальну необхідність затвердження Програми підтримки молоді Донецької селищної територіальної громади
Харківської області на 2025-2029 роки.
З метою визначення потреб молоді і отримання додаткових даних щодо стану розвитку молоді у громаді робочою групою з розробки молодіжної Програми було проведено опитування 96 респондентів у формі інтерв’ю.
Під час спілкування молодь мала можливість висловитись даючи відповіді як на прямі, так і не прямі запитання. Саме такий формат проведення дослідження надав можливість робочій групі узагальнити додаткові актуальні проблемні питання що стосуються розвитку молоді, а саме:
Вік % |
Стать % |
Молодь з інвалідністю від загальної чисельності учасників опитування % |
Молодь ВПО від загальної чисельності учасників опитування % |
14-18 років – 33% |
Ч- 14 %, Ж – 19% |
Ж-2 % |
Ч- 1 %, Ж – 3 % |
19-25 років – 41% |
Ч- 12 %, Ж – 29% |
|
Ж – 1 % |
26-35 років – 26% |
Ч- 8 %, Ж – 18% |
Ж – 6 % |
Ж – 2 % |
Зайнятість
Вид діяльності |
Вік % |
Стать % |
Молодь з інвалідністю від загальної чисельності учасників опитування % |
Молодь ВПО від загальної чисельності учасників опитування % |
Навчаюсь |
14-18 років – 29% |
Ч- 10 %, Ж-19% |
Ж-2 % |
Ч- 1 %, Ж – 3 % |
19-25 років – 15% |
Ч- 6 %, Ж – 9% |
|
Ж – 1 % |
|
26-35 років – 1% |
Ж – 1 % |
|
|
|
працюю |
14-18 років – 0% |
|
|
|
19-25 років – 3 % |
Ч- 3 % |
|
|
|
26-35 років – 14% |
Ч- 8 %, Ж – 6 % |
Ж – 6 % |
|
|
Працюю та навчаюсь |
14-18 років – 3 % |
Ж – 3% |
|
|
19-25 років – 8 % |
Ч- 3 %, Ж – 5 % |
|
|
|
26-35 років – 1 % |
Ч- 1 % |
|
|
|
Шукаю роботу |
14-18 років – 1 % |
Ч- 1 % |
|
|
19-25 років – 15% |
Ч- 12 %, Ж - 3% |
|
|
|
26-35 років –10 % |
Ч- 8 %, Ж – 2 % |
|
Ж – 2 % |
|
Інше |
14-18 років – 0 % |
|
|
|
19-25 років – 0 % |
|
|
|
|
26-35 років – 0 % |
|
|
|
Більше половини молоді, які залишились в громаді, не хотіли б переїжджати в інше місце та хочуть брати участь у процесах відбудови та розвитку громади.
Питання |
Відповіді |
Чи плануєте ви в подальшому залишатися в громаді (навчатися, працювати)? |
Так – 63 % Ні – 22 % Не вирішив_ла – 15 % |
Одна з пріоритетних потреб молоді є розбудова та створення молодіжної інфраструктури в громаді (місця або локації для спілкування та проведення дозвілля, спортивні об’єкти під відкритим небом), здійснення неформальної освіти.
Питання |
Відповіді |
Як Ви вважаєте, чого не вистачає у вашому населеному пункті (виберіть один-два варіанти)?
|
Майстер-класів, тренінгів, неформального навчання для молоді – 21 % |
Гуртків для розвитку здібностей молоді -16 % |
|
Вуличних молодіжних акцій – 9 % |
|
Спортивних заходів – 14 % |
|
Культурно-мистецьких заходів – 15 % |
|
Молодіжних просторів – 16 % |
|
Всього вистачає – 9 % |
Питання |
Відповіді |
Чи достатня в громаді молодіжна інфраструктура? |
Так – 18 % Ні – 72 % Не цікавлюсь – 10 % |
Чи достатня наявна спортивна інфраструктура в громаді? |
Так - 46 % Ні – 51% Не цікавлюсь - 3 % |
Чи достатня кількість заходів для молоді в громаді? |
Так - 52 % Так, але хотілось більше - 21 Ні – 26 % Не цікавлюсь - 1 % |
Питання |
Відповіді |
Чи хотіли б ви відвідувати курси, тренінги з неформальної освіти? |
Так – 59 % Ні – 24 % Можливо, якщо буде час – 17 % |
Найголовнішим аспектом для зацікавленості молоді в подальшій реалізації себе в громаді є забезпечення трудовими місцями
Питання |
Відповіді |
Визначте пріоритетність представлених завдань, які необхідно здійснити для розвитку громади |
Збільшення робочих місць та покращення можливостей для самозайнятості – 32 % |
Створення умов для започаткування і розвитку малого і середнього бізнесу – 23 % |
|
Ремонт доріг, вулиць та транспортної інфраструктури (дорожнього покриття, тротуарів, безпечних та доступних зупинок) – 14 % |
|
Благоустрій населених пунктів громади -12 % |
|
Забезпечення належного рівня адміністративних, соціальних, медичних та освітніх послуг – 6 % |
|
Підтримка фермерства, розвиток сільськогосподарської кооперації – 13% |
Громада є перспективною, прогресивною завдяки видобутку природного газу, підприємств які здійснюють свою діяльність
Питання |
Відповіді |
Яким є, на Вашу думку, основний ресурс громади для подальшого розвитку
|
Вигідне географічне положення – 9% |
Корисні копалини на території громади – 37% |
|
Активність/підприємливість мешканців громади – 3% |
|
Місцеві підприємства і підприємці – 14% |
|
Приваблива природа – 26 % |
|
Дієва місцева влада – 11 % |
|
Ваш варіант |
Питання |
Відповіді |
Яким чином, Ви могли б взяти участь у діяльності територіальної громади? Що Вам найбільше цікаво? |
Бути членом молодіжної ради - 12 % |
Участь у реалізації та розробці МЦП - 19 % |
|
Участь у громадських зборах та слуханнях - 23 % |
|
Створення ініціативних груп чи організацій -29 % |
|
Розробка та реалізація молодіжних проектів та ініціатив, заходів - 11 % |
|
Ніяк – 6 % |
При проведенні інтерв’ю з молоддю переважна більшість стурбована подальшим працевлаштуванням та наявності можливостей для самореалізації, розвитку спортивної та молодіжної інфраструктури, зацікавлена у здобутті неформальної освіти.
3. Визначення мети Програми
Метою Програми є створення можливостей для самореалізації та всебічного розвитку кожної молодої людини, що проживає у Донецькій селищній територіальній громаді, реалізації інноваційного потенціалу молоді у всіх сферах суспільного життя, формування її громадянської позиції та національно-патріотичної свідомості, активного залучення до суспільно-громадського та економічного життя громади, з урахуванням вікових, індивідуальних, соціальних, творчих, інтелектуальних потреб та запитів шляхом підтримки та розвитку пріоритетних напрямків та актуальних для молоді форм та форматів роботи.
Програма спрямована на виконання таких цілей та завдань передбачених у Стратегічному плані розвитку Донецької селищної територіальної громади до 2027 року:
Стратегічна ціль 1. «Забезпечення високої якості життя населення» - завдання будь-якої влади полягає в тому, щоб зробити життя в громаді максимально комфортним. Саме тому, система цілей і завдань у цій сфері охоплює діяльність у різних сферах соціально-економічного життя мешканців громади, серед яких: забезпечення доступності та якості послуг охорони здоров’я, якісної освіти, соціальних та адміністративних послуг, популяризація здорового способу життя, розбудова комунальної інфраструктури та зміцнення громадської безпеки.
Для гармонійного розвитку дітей та підлітків, зміцнення здоров’я мешканців необхідне створення умов для здорового способу життя населення, в тому числі у сфері відпочинку та фізичної культури. Адже систематичні заняття фізичною культурою дозволяють забезпечити високий рівень здоров’я і працездатності людей, підвищити активне творче довголіття та тривалість життя.
Стратегічна ціль 2. «Забезпечення чистого оточуючого середовища та ресурсоефективності в громаді» - одним з актуальних завдань, що постає перед владою є створення сучасної системи поводження з твердими побутовими відходами, що спричинено постійним зростанням їх утворення та накопичення, недосконалою системою поводження з ними, а також зміною морфологічного складу відходів, яка відбулася впродовж останніх кількох десятиліть. Сучасна система поводження з ТПВ повинна бути спрямованою на увесь цикл поводження з відходами – від збирання до захоронення, базуватися на економічно обґрунтованих тарифах, враховувати необхідність інформаційної роботи з утворювачами відходів. Основна увага приділяється зменшенню відходів, насамперед через сортування, паралельно слід взяти під контроль некеровані потоки відходів, які призводять до формування несанкціонованих сміттєзвалищ. Усе це потребує значних інвестицій, професійного підходу, підтримки населення.
Стратегічна ціль 3. «Стійке економічне зростання громади» - ваговим внеском в економіку Донецької селищної територіальної громади стане стимулювання розвитку різноманітних форм підприємницької діяльності, в тому числі молодих підприємців, як у сільському господарстві, так і в аграрному секторі, підтримка малого та середнього бізнесу. Це призведе до створення нових робочих місць для молоді та наддасть можливість громаді вийти зі статусу «моногромади» та отримати ще один напрям альтернативного подальшого існування та розвитку.
4. Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми, обсягів та джерел фінансування, строки та етапи виконання Програми
Досягнення вказаної мети потребує співпраці органів місцевого самоврядування, молодіжних громадських організацій та учнівських урядів, установ, організацій, приватних підприємців, а також громади, концентрації та інтеграції їх ресурсів для здійснення ефективної реалізації молодіжної політики на рівні Донецької селищної територіальної громади.
Основними шляхами розв’язання проблеми є:
|
формування української національної ідентичності, національно-патріотичне виховання молоді, популяризація української культури і народних традицій, залучення молоді до суспільно значущої діяльності; |
|
підтримка ініціатив молоді, створення умов для інтелектуального самовдосконалення, творчого розвитку особистості та духовності, сприяння розвитку їх змістовного дозвілля; |
|
розвиток волонтерської діяльності серед молоді; |
|
активізація залучення молоді до процесів ухвалення рішень; |
|
посилення співпраці з інститутами громадянського суспільства щодо формування та реалізації молодіжної політики; |
|
формування, популяризація та утвердження здорового і безпечного способу життя серед молоді, профілактика негативних явищ у молодіжному середовищі; |
|
набуття молодими людьми знань, навичок та інших компетентностей поза системою освіти, реалізація проектів та проведення заходів з питань розвитку неформальної освіти; |
|
створення умов та здійснення заходів спрямованих на працевлаштування молоді, підвищення конкурентоспроможності молоді на ринку праці, створення умов для розвитку молодіжного підприємництва; |
|
створення умов для мобільності молоді Налагодження міжнародних та всеукраїнських молодіжних контактів, створення умов для мобільності молоді , міжнародного співробітництва, обміни тощо; |
|
забезпечення умов для самореалізації та інтеграції молоді з інвалідністю; |
|
створення та розвиток мережі молодіжних центрів і просторів. |
5. Перелік завдань, заходів Програми та результативні показники
Завдання з виконання Програми, спрямовані на розв’язання проблем та досягнення мети Програми.
Заходи наведені у Додатку 2.
Програма спрямована на реалізацію таких завдань:
|
формування та утвердження української громадянської ідентичності; |
|
збільшення кількості молоді, залученої до заходів з питань молодіжної політики; |
|
підтримка творчих ініціатив та сприяння розвитку змістовного дозвілля; |
|
підвищення рівня залучення молоді до волонтерства, як форми суспільно значущої діяльності; |
|
забезпечення скоординованої діяльності Донецької селищної ради та консультативно-дорадчих органів, громадських організацій, учнівських самоврядувань щодо питань реалізації молодіжної політики; |
|
створення сприятливих умов для широкого залучення молоді до здорового і безпечного способу життя; |
|
збільшення інтелектуального потенціалу молоді шляхом впровадження неформальної освіти; |
|
зростання кількості молоді, яка засвоїла нові знання, поглибила наявні та здобула компетентності з метою самореалізації, професійного та кар’єрного розвитку та отримання практичних навичок стажування; |
|
підвищення спроможності молодіжних громадських організацій, сприяння реалізації молодіжних ініціатив за пріоритетними напрямками молодіжної політики; |
|
участь молоді у міжнародних та всеукраїнських програмах обміну та мобільності; |
|
залучення молоді з інвалідністю до повноцінного громадянського життя у територіальні громаді та створення умов для їх самореалізації; |
|
створення нових інфраструктурних об’єктів з метою створення належних умов для всебічного розвитку молоді. |
Заходи молодіжної політики є різноплановими, серед яких освітні, національно-патріотичні, культурно-виховні, проєкти соціально-реабілітаційного характеру, унікальність цих проєктів в тому що молодь не пасивні спостерігачі даних святкувань, а повноправні організатори та активні їх учасники. Будь які ідеї молоді, реалізовані спільними зусиллями є чудовою промоцією громади. Зважаючи на визначені проблеми, заходи Програми спрямовані не лише на матеріально - фінансовій підтримці молоді, а й на соціальне становлення молодих людей, профілактику негативних явищ, які перешкоджають їх повноцінному розвитку. Внаслідок виконання цієї програми очікується:
Внаслідок виконання цієї програми очікується:
|
проведення національно-патріотичних заходів, та заходів з популяризації національної культури з залученнями молоді громади, що покращить відчуття громадянської ідентичності на 10-15%, через подання нової інформації; |
|
шляхом систематичного проведення заходів для розвитку особистості, духовності та інтелектуального розвитку підвищити загальний рівень ерудиції молоді громади на 10%; |
|
створення молодіжних та волонтерських організацій; |
|
створення Молодіжної ради; |
|
сприяння заохоченню молоді громади до залучення участі у заходах неформальної освіти через лідерів думок; |
|
підвищення інформованості молодого населення щодо стану ринку праці та його потреб; |
|
створення та розвиток мережі молодіжних центрів і просторів. |
6. Напрями діяльності та заходи Програми
Виконання Програми сприятиме:
|
активній участі молоді у розбудові громадянського суспільства та прийнятті рішень, залученню молоді до реалізації державної молодіжної політики; |
|
підвищенню молодіжних ініціатив у різних сферах життєдіяльності суспільства; |
|
активізації діяльності молодіжних громадських організацій; |
|
підвищенню якості роботи органів учнівського самоврядування; |
|
створенню умов для повноцінної самореалізації молоді, її творчого потенціалу; |
|
стимулюванню молодих людей до ведення підприємницької діяльності; |
|
популяризації волонтерського руху; |
|
підвищенню національної гідності та патріотичної свідомості, популяризації національної культури; |
|
зменшенню негативних явищ у молодіжному середовищі; |
|
інтеграції молоді до світової та європейської молодіжної спільноти, обміну досвідом молоді на обласному, всеукраїнському та міжнародному рівнях. |
Очікувані результати від виконання програми
Виконання Програми дасть змогу:
|
збільшити чисельність молоді, залученої до популяризації та утвердження здорового і безпечного способу життя та культури здоров’я; |
|
створити цілісну систему неформальної освіти молоді; |
|
забезпечити розвиток молодіжного підприємництва, формування підприємницьких навичок молоді; |
|
забезпечити надання підтримки молоді у працевлаштуванні; |
|
забезпечити залучення молоді до волонтерства, як форми суспільно значущої діяльності вторинної зайнятості; |
|
знизити рівень правопорушень серед молоді, активізувавши правову освіту та участь молоді у суспільно значущій громадській діяльності. |
7. Координація та контроль за ходом виконання Програми
Організація та виконання Програми покладається на відділ культури, молоді та спорту Донецької селищної ради.
Відповідальні виконавці Програми до 25 числа першого місяця, наступного за звітним роком, подають узагальнену інформацію про стан виконання Програми до відділу соціально-економічного розвитку та інвестицій та звітують на пленарному засіданні селищної ради один раз на рік (станом на кінець звітного року, у першому кварталі року, наступного за звітним).
Контроль за використанням бюджетних коштів, спрямованих на забезпечення виконання Програми, та реалізацією Програми здійснюється постійними комісіями:
- з питань планування фінансів, бюджету, соціально-економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва (голова комісії - депутат Андрій КУЛИК);
- з охорони здоров'я, освіти, культури, молоді, спорту, соціального захисту населення та праці (голова комісії - депутат Микола СЕРЕДА).
Додаток 1
до Програми підтримки та розвитку молоді
Донецької селищної територіальної громади на 2025-2029 роки
рішення від _________________ року №_____-VIII
Ресурсне забезпечення
Програми підтримки та розвитку молоді Донецької селищної територіальної громади на 2025-2029 роки
тис. грн.
Обсяг коштів, які пропонується, залучити на виконання програми |
Етапи виконання |
Усього витрат на виконання |
||||
I |
ІІ |
|||||
2025 р. |
2026р. |
2027р. |
2028 р. |
2029р. |
||
Обсяг ресурсів, усього, у тому числі: |
1100,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
1100,000 |
коштів державного бюджету |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
коштів обласного бюджету |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
коштів місцевого бюджету |
1100,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
1100,000 |
коштів інших джерел |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
Додаток 2
до Програми підтримки та розвитку молоді
Донецької селищної територіальної громади на 2025-2029 роки
рішення від _________________ року №_____-VIII
Напрями діяльності та заходи Програми підтримки та розвитку молоді
Донецької селищної територіальної громади на 2025-2029 роки
тис. грн.
№ з/п |
Напрями діяльності (пріоритетні завдання) |
Перелік заходів програми |
Строки виконання |
Виконавці |
Джерела фінансува-ння |
Етапи виконання |
Очікувані результати |
||||
I етап |
ІІ етап |
||||||||||
2025р. |
2026р. |
2027р. |
2028р. |
2029р. |
|||||||
1 |
Формування української громадянської ідентичності, національно-патріотичне виховання молоді, популяризація української культури і народних традицій, залучення молоді до суспільно значущої діяльності |
Сприяння діяльності установ, організацій, клубів, осередків громадської активності, спрямованих на патріотичне виховання молоді |
2025-2029 роки |
відділ культури, молоді та спорту, відділ освіти, комунальний заклад "Спортивний клуб "Чемпіон", комунальний заклад «Публічна бібліотека Донецької селищної ради Ізюмського району Харківської області», комунальний заклад початкової музичної освіти «Донецька дитяча музична школа», комунальний заклад початкової музичної освіти «П’ятигірська дитяча музична школа», клубні заклади, заклади освіти, підприємства, установи та організації незалежно від форми власності, старостинські округи, громадські організації |
Місцевий бюджет |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
Підтримка громадських організацій національно-патріотичного спрямування та збільшення рівня охоплення молоді заходами даного напрямку |
Обласний бюджет |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
||||||
Державний бюджет |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
||||||
Інші джерела |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
||||||
Проведення вишколів, теренових ігор та квестів, реколекцій та катехитичних та інших курсів, наукових, культурних та інших пікніків, поетичних вечорів та інсценізацій, вертепних дійств, челенджів та змагань між громадськими організаціями та навчальними закладами громади. |
Місцевий бюджет |
100,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
Формування у молоді національної свідомості, активної громадської позиції, високих моральних якостей та цінностей, повагу до культурного та історичного минулого, залучити понад 1500 осіб до даних заходів |
||||
Обласний бюджет |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
||||||
Державний бюджет |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
||||||
Інші джерела |
|||||||||||
2 |
Підтримка ініціатив молоді, створення умов для інтелектуального самовдосконалення, творчого розвитку особистості та духовності, сприяння розвитку їх змістовного дозвілля |
Підтримка ініціатив молоді, створення умов для її творчого і духовного розвитку, інтелектуального самовдосконалення, організації їх змістовного дозвілля, проведення майстер-класів, тренінгів, самітів, інтелектуальних змагань, підтримка вуличних та неформальних рухів. |
2025-2029 роки |
відділ культури, молоді та спорту, відділ освіти, комунальний заклад "Спортивний клуб "Чемпіон", комунальний заклад «Публічна бібліотека Донецької селищної ради Ізюмського району Харківської області», комунальний заклад початкової музичної освіти «Донецька дитяча музична школа», комунальний заклад початкової музичної освіти «П’ятигірська дитяча музична школа», клубні заклади, заклади освіти, підприємства, установи та організації незалежно від форми власності, старостинські округи, громадські організації |
Місцевий бюджет |
100,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
Сприяння творчому, інтелектуальному та духовному розвитку молоді, підтримка ініціатив громадських організацій до 20 заходів щороку |
Обласний бюджет |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
||||||
Державний бюджет |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
||||||
Інші джерела |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
||||||
Проведення молодіжних культурно-мистецьких, інформаційно-просвітницьких заходів, акцій, концертів, фестивалів, засідань за круглим столом, дебатів, семінарів, тренінгів, конкурсів, ярмарків, форумів, організація змістового дозвілля молоді |
Місцевий бюджет |
50,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
Сприяння всебічному розвитку молоді, розвиток історичної пам’яті, популяризація культури і традицій, охопити понад 70% молоді громади |
||||
Обласний бюджет |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
||||||
Державний бюджет |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
||||||
Інші джерела |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
||||||
3 |
Розвиток волонтерської діяльності серед молоді |
Розвиток волонтерства, як форми залучення молоді до суспільно значущої діяльності, підтримка волонтерських рухів та організацій |
2025-2029 роки |
відділ культури, молоді та спорту, відділ освіти, відділ соціально-економічного розвитку та інвестицій, підприємства, установи та організації незалежно від форми власності, старостинські округи, громадські організації |
Місцевий бюджет |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
Проведення щорічно 5 заходів, щодо розвитку волонтерства в громаді та 2 тренінгів; |
Обласний бюджет |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
||||||
Державний бюджет |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
||||||
Інші джерела |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
||||||
4 |
Активізація залучення молоді до процесів ухвалення рішень |
Створення Молодіжної ради, підтримка та сприяння її діяльності |
2025-2029 роки |
відділ культури, молоді та спорту, відділ освіти, відділ соціально-економічного розвитку та інвестицій, відділ соціального захисту населення, служба у справах дітей |
Місцевий бюджет |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
Співпраця з молодіжними консультативно-дорадчими органами |
Обласний бюджет |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
||||||
Державний бюджет |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
||||||
Інші джерела |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
||||||
Розвиток співпраці з органами учнівського самоврядування |
Місцевий бюджет |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
Проведення спільних заходів з представниками учнівського самоврядування |
||||
Обласний бюджет |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
||||||
Державний бюджет |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
||||||
Інші джерела |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
||||||
Соціологічий моніторинг інтересів, цінностей, потреб та пріоритетів молоді, в тому числі, молоді з інвалідністю (різних типів) |
Місцевий бюджет |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
Аналіз потреб молоді, на пріоритетні напрямки в діяльності органів виконавчої влади |
||||
Обласний бюджет |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
||||||
Державний бюджет |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
||||||
Інші джерела |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
||||||
5 |
Формування, популяризація та утвердження здорового і безпечного способу життя серед молоді, профілактика негативних явищ у молодіжному середовищі |
Інформаційно-профілактичні та просвітницькі лекції, бесіди, тренінги, семінари, молодіжні форуми, фестивалі, спортивні змагання, соціальна реклама щодо запобігання й профілактики негативних явищ та популяризації здорового способу життя, поширення інформації про донорство, підтримка донорських рухів, інформування про небезпечні захворювання та проведення навчання з надання першої (домедичної) допомоги у молодіжному середовищі |
2025-2029 роки |
відділ культури, молоді та спорту, відділ освіти, відділ соціального захисту населення, служба у справах дітей, комунальний заклад "Спортивний клуб "Чемпіон", комунальний заклад «Публічна бібліотека Донецької селищної ради Ізюмського району Харківської області», клубні заклади, заклади освіти |
Місцевий бюджет |
20,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
Популяризація серед молоді здорового і безпечного способу життя, проведення 5 заходів |
Обласний бюджет |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
||||||
Державний бюджет |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
||||||
Інші джерела |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
||||||
6 |
Набуття молодими людьми знань, навичок та інших компетентностей поза системою освіти, реалізація проектів та проведення заходів з питань розвитку неформальної освіти |
Розвиток неформальних форм роботи з молоддю шляхом організації наметових таборів, (включаючи їх разове облаштування, без створення стаціонарних закладів), проведення регіональних акцій, засідань за круглим столом, дебатів, семінарів, тренінгів, конференцій, форумів з неформальної освіти
|
2025-2029 роки |
відділ культури, молоді та спорту, відділ освіти |
Місцевий бюджет |
150,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
Сприяння всебічному розвитку молоді та підвищення рівня доступу молоді до неформальної освіти, проведення щорічно до 10 заходів |
Обласний бюджет |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
||||||
Державний бюджет |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
||||||
Інші джерела |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
||||||
7 |
Створення умов та здійснення заходів, спрямованих на працевлаштування молоді |
Організація профорієнтаційної роботи серед молоді, зокрема проведення акцій, форумів, фестивалів, семінарів, виставок, засідань за круглим столом, семінарів-тренінгів |
2025-2029 роки |
відділ культури, молоді та спорту, служба управління персоналом, підприємства, установи та організації незалежно від форми власності |
Місцевий бюджет |
50,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
Запобігання зростанню безробіття у молодіжному середовищі, підвищення інформованості молодого населення щодо стану ринку праці та його потреб, проведення заходів спрямованих на профорієнтацію молоді |
Обласний бюджет |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
||||||
Державний бюджет |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
||||||
Інші джерела |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
||||||
Соціальна реклама в сфері зайнятості щодо вибору професії за покликанням |
Місцевий бюджет |
100,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
Виготовлення соціальної реклами |
||||
Обласний бюджет |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
||||||
Державний бюджет |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
||||||
Інші джерела |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
||||||
Стимулювання та залучення молоді до стажування, проходження виробничої практики в Донецькій селищній раді |
Місцевий бюджет |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
Забезпечення проведення стажувань та проходження виробничої практики у виконавчих органах Донецької селищної ради |
||||
Обласний бюджет |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
||||||
Державний бюджет |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
||||||
Інші джерела |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
||||||
8 |
Налагодження міжнародних та всеукраїнських молодіжних контактів |
Співробітництво з партнерами країн Європейського Союзу щодо молодіжних обмінів, участі у тренінгах, семінарах, конференціях. Співпраця з міжнародними фондами та громадськими організаціями. |
2025-2029 роки |
|
Місцевий бюджет |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
Участь представників активної молоді у тренінгах, семінарах, конференціях. |
Обласний бюджет |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
||||||
Державний бюджет |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
||||||
Інші джерела |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
||||||
9 |
Забезпечення умов для самореалізації та інтеграції молоді з інвалідністю |
Організація та проведення для молоді з інвалідністю форумів, конкурсів, фестивалів, змагань, квестів та інші заходів. |
2025-2029 роки |
відділ культури, молоді та спорту, відділ освіти, відділ соціального захисту населення, служба у справах дітей, комунальний заклад "Спортивний клуб "Чемпіон", комунальний заклад «Публічна бібліотека Донецької селищної ради Ізюмського району Харківської області», клубні заклади, заклади освіти |
Місцевий бюджет |
30,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
Створення сприятливих умов для соціального становлення та розвитку молоді, залучення молодих громадян з різними видами інвалідності до повноцінного громадянського життя у громаді та створення умов для їх самореалізації, проведення до 5 заходів |
Обласний бюджет |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
||||||
Державний бюджет |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
||||||
Інші джерела |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
||||||
10
|
Створення мережі молодіжних центрів та просторів |
Розвиток мережі та підтримки молодіжних центрів та просторів, як основної бази молодіжної політики, для проведення молодіжних форумів, конференцій, навчань, тренінгів, семінарів, круглих столів, розважальних заходів, що спрямовані на вирішення актуальних питань молоді |
2025-2029 роки |
відділ культури, молоді та спорту |
Місцевий бюджет |
500,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
Створення молодіжних просторів на базі закладів культури громади |
Обласний бюджет |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
||||||
Державний бюджет |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
||||||
Інші джерела |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
||||||
|
|
|
|
ВСЬОГО: |
Місцевий бюджет |
1100,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
|
Обласний бюджет |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
|
|||||
Державний бюджет |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
|
|||||
Інші джерела |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
|
ЗВІТ
за результатами консультації з громадськістю
щодо проєкту Програми підтримки та розвитку молоді Донецької селищної територіальної громади на 2025-2029 роки.
Відповідно до розпорядження Донецького селищного голови від 21.08.2024 року № 121/02-08, враховуючи Порядок проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики, затверджений постановою Кабінету Міністрів України «Про забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики» від 03.11.2010 р. № 996, згідно Положення про публічні електронні консультації з громадськістю Донецької селищної територіальної громади Ізюмського району Харківської області з питань, віднесених до компетенції органів місцевого самоврядування, затвердженого рішенням Донецької селищної ради від 19.10.2023 р. № 2103-VIII, з 22 серпня по 6 вересня 2024 року проводилася консультація з громадськістю щодо проєкту Програми підтримки та розвитку молоді Донецької селищної територіальної громади на 2025-2029 роки. Консультації відбувалися з метою залучення громадян до процесу обговорення та вдосконалення Програми, враховуючи пропозиції та зауваження для подальшого ефективного виконання молодіжної політики в громаді.
Обговорення було проведено за допомогою платформи електронних консультацій EDEM ((за посиланням: https://consult.e-dem.ua/npas/431) та шляхом подачі пропозицій у паперовій формі через відповідні структурні підрозділи Донецької селищної ради.
Ініціатором зазначеної консультації виступила Донецька селищна рада Ізюмського району Харківської області.
Пропозиції від громадян приймались протягом 15 (п’ятнадцять) днів, впродовж вказаного періоду від мешканців громади надійшло 2 пропозиції, які було подано в електронному вигляді, а саме:
1. |
В розділ «Учасники програми» додати - заклади освіти громади. Система закладів освіти є базовою для розбудови молодіжної політики в громаді (як на мою думку). За сталої практики в громаді відділ освіти не є повноцінним представником закладів освіти, на жаль |
2. |
Волонтерство - важливе соціальне явище нашої країни, популяризація повинна відбуватися обовʼязково в кожній свідомій громаді, як на мою думку розділ потребує доопрацювання і фінансування. Міжнародні звʼязки- потрібний розвиток і збільшення кількості контактів, який допоможе розвинути молодь в новому напрямі. Налагодження звʼязків з містечками з інших країн, аналогічними за «профайлом» з нашою громадою. Сучасні інформаційні технології дозволяють створювати нові можливості для розвитку звʼязків. |
Після ретельного аналізу всі пропозиції та зауваження були враховані та інтегровані до Програми.
Також, в результаті аналізу проєкту Програми та врахування програмно-цільового методу бюджетування, було прийнято рішення змінити термін реалізації Програми підтримки та розвитку молоді Донецької селищної територіальної громади на 2025-2027 роки.